Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
L'estiu a escena

Productes de la terra

Carles Sanjosé pare va pujar dimecres a l'escenari del Gastromusical per tocar l'harmònica amb el seu fill, en un gran i visceral concert de Sanjosex

x. castillón

Comença a sonar Fem l'amor, una de les joies del primer disc de Sanjosex, i puja a l'escenari un espontani, que comença a tocar l'harmònica. Ni és un espontani, estrictament parlant, ni tampoc estava en el programa: és el pare de Carles Sanjosé, el líder de Sanjosex, que també es diu Carles Sanjosé i, com els flamencs més viscerals, és imprevisible i només puja a l'escenari quan se sent realment a gust i el cos li demana tocar l'harmònica amb els seu fill. Carles Sanjosé pare, antic component del grup bisbalenc Blue Star, ha transmès al seu fill la passió per la música i una visceralitat escènica que s'aprecia millor quan, com dimecres a la cloenda del Gastromusical del Molí de l'Escala, Sanjosex es presenta en un format poc habitual de trio, amb baix elèctric, bateria i en Carles exercint de guitarrista no virtuós, però sí molt efectiu i intens, tant a l'elèctrica com a l'espanyola.

Hem començat pel final, perquè Fem l'amor va sonar als bisos, entre Diumenge i Puta, que al final sí que va tocar, per completar un repertori de divuit temes, ben triats entre els seus tres discos, més alguna sorpresa com Muntanyes del Canigó, que no és ben bé la cançó tradicional, sinó l'adaptació que n'ha fet Barbara van Hoestenberghe en un singular recull de cançons infantils, el CD-llibre Pim pom.

El xef Jordi Jacas va obrir la nit amb un sopar que partia de productes de la terra –el recuit de Fonteta amb anxoves de l'Escala i herbes de marge, el porquet de la Bisbal amb tòfona d'estiu, el pastís bisbalenc–, per reinventar-los sense perdre'n l'essència, com també fa Sanjosex amb la cançó d'autor dylaniana, però amb paisatges que ens són més propers que Minnesota com ara el Baix Ter - Montgrí, i allargant Són instints amb cites de Veneno (Volando voy) i Peret (A mí las mujeres ni fu ni fa).

Sanjosex va vèncer i convèncer davant d'un públic molt variat, entre el qual hi havia l'expresident Pasqual Maragall, l'exconsellera Marina Geli i l'exalcaldessa saltenca Iolanda Pineda, circumstància que van aprofitar els presentadors de la vetllada, els còmics Rafael Faixedas i Carles Xuriguera, per fer conya sobre l'acumulació d'excàrrecs al Gastromusical, abans que Geli els recordés que ells també són ex-Teatre de Guerrilla.

Darrera actualització ( Divendres, 2 de setembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter