Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Nocturns elèctrics

‘Nocturn 2', una de les pintures que presenta l'artista a l'exposició de festa major de Santa Coloma. Foto: EL PUNT.

Josep M. Fontanet exposa la seva obra recent a la Biblioteca de Santa Coloma

L'artista Josep M. Fontanet (Barcelona, 1955) presenta fins al 9 d'octubre a la Biblioteca Joan Vinyoli de Santa Coloma de Farners l'exposició Encenc el llum perquè la nit s'acaba, una selecció de 24 pintures que tenen en comú l'exploració del paisatge urbà de nit, quan la ciutat es presenta suspesa en una quietud elèctrica, il·luminada per fanals titil·lants i lleganyosos, pels fars d'algun cotxe solitari, per la finestra d'algun ciutadà insomne. L'artista, que resideix a Santa Coloma des de fa anys, i en la qual s'inspira en molts dels seus quadres, obre el recorregut amb una sèrie de pintures més antigues, datades algunes de principis de la dècada, d'una tècnica propera a l'hiperrealisme i dominades igualment per la presència subjugant de la ciutat crepuscular, encara que en aquests casos es tracta de grans concentracions urbanes, com ara Berlín, Hong Kong o París. És a partir de la seva obra més recent que l'artista ha centrat la mirada en el seu propi poble per descobrir, com en el vers de Vinyoli que dóna títol a l'exposició, que a tot arreu hi ha nit, aquesta soledat d'un blau elèctric intens, i que a tot arreu hi ha doncs impuls de claredat, al campanar, al descampat, al pati de sota casa, entre els horts, per damunt dels teulats. Fontanet acaba explorant les potencialitats d'aquests nocturns silenciosos i a vegades inquietants amb una altra sèrie de pintures de tema fantasiós i oníric.

Darrera actualització ( Dissabte, 24 de setembre del 2011 00:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter