Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Terra Alta

La Generalitat es fa càrrec de l'esquelet de la Fatarella

Es tanca el conflicte per les restes del soldat republicà

El CSIC demana més flexibilitat amb la llei de fosses

L'esquelet del soldat republicà va estar exposat fins ahir al local de l'associació Lo Riu de la Fatarella. Foto: ACN.

L'esquelet de Charlie, el soldat republicà que un equip d'arqueòlegs del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i la Universitat de Barcelona (UB) van trobar a la línia fortificada de la Fatarella, ja ha estat traslladat, en una caixa de cartró, a la seu del Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre (Comebe), a Corbera d'Ebre. Tot i els dubtes inicials dels arqueòlegs –van acabar l'excavació ahir i fins al migdia no sabien on havien de traslladar les restes– a primera hora de la tarda, un tècnic del Comebe es va desplaçar fins a la Fatarella, al magatzem on estaven dipositades, per recollir-les. Per contra, el material aparegut a l'excavació (baines, cartutxos, llaunes de menjar i utensilis d'higiene personal) seran custodiats i analitzats per la UB.

Punt i final d'una polèmica que s'ha tancat una mica en fals, ja que la decisió de la direcció general de Relacions Institucionals, emparant-se en la llei de fosses, de fer-se càrrec de l'anàlisi antropològic de les restes no ha agradat als responsables de l'Institut de Ciències del Patrimoni del CSIC ni del grup de recerca de Didàctica del Patrimoni de la UB. L'investigador principal d'aquest grup de recerca, Xavier Hernández, va acusar directament la Generalitat d'entorpir la investigació per no deixar-los analitzar l'esquelet i va dir que ha quedat clar que la “la llei de fosses s'ha fet per impedir la recerca sobre la Guerra Civil a Catalunya”. Menys contundent es va manifestar el director de l'excavació, Alfredo González Ruibal del CSIC, si bé també va demanar més flexibilitat al govern català. “Va ser una situació especial, vam trobar l'esquelet per casualitat i també tenim forenses que poden fer estudis antropològics”, va apuntar tot assenyalant que l'esquelet “no és propietat de ningú i l'únic que volem és que les anàlisis es facen bé, de pressa i es difonguen”.

“La nostra obligació és custodiar aquestes restes i analitzar-les, per contrastar-les amb les peticions dels familiars que busquen desapareguts i el que fem és complir la llei”, va assenyalar el director general de Relacions Institucionals, Joan Auladell, tot insistint que l'excavació de la Fatarella es va fer sense “coordinar-se” amb el seu departament.

Darrera actualització ( Dissabte, 1 d'octubre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter