Recullen en un llibre sermons i dos dietaris inèdits de Modest Prats
L'editorial Empúries publicarà aquest mes Homilies de Medinyà, una recopilació de textos de caràcter religiós i de papers personals fins ara inèdits del sacerdot i filòleg Modest Prats (Castelló d'Empúries, 1936). “Som una pobra gent, jornalers i menestrals, però tenim una pàtria”, escriu Modest Prats en un d'aquests escrits que veuran per primera vegada la llum, un dietari de principis de 1980 “comparable al millor Pla, una delícia absoluta”, segons l'escriptor Josep M. Fonalleras, un dels amics de Prats que han col·laborat en l'edició del volum, junt amb Narcís Comadira, autor de la imatge de la coberta, Salomó Marquès, que ha treballat colze a colze amb l'autor en la selecció dels textos i en signa el pròleg, i el llibreter Guillem Terribas o l'editor Xavier Folch. El bloc central del llibre l'ocupen homilies, sermons, conferències i textos quaresmals en bona part inèdits o recollits en format de bibliòfil d'un alt valor literari que ultrapassa la seva vocació religiosa. Entre altres textos, hi ha un sermó de 1975 contra la pena de mort o les homilies pels funerals de Joan Alsina o de la seva pròpia mare. La primera i l'última parts, en canvi, contenen textos de caràcter més personal, entre ells un diari escrit pocs dies abans de la seva ordenació com a sacerdot, el març de 1959, que inclou una ‘Oració de les mans' en què es demana com poden ser ungides si han treballat la terra, si han tocat el bestiar, si són filles d'un ferrer i una modista, si '“són aspres, quadrades, brutes de tantes coses”. La presentació de l'obra és prevista per al 19 d'octubre a la Fontana d'Or.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.