Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Bastint el museu

Mascarell fixa el 2012 com l'any per dibuixar el nou museu arqueològic de Tarragona i el complex a la Tabacalera

Mascarell va visitar ahir l'antiga fàbrica de la Tabacalera, que considera que té un “potencial extraordinari”. Foto: J.C. LEÓN.
El conseller de Cultura prioritza la creació d'un consorci per damunt del reial patronat

L'esperat nou Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT) no tindrà partida econòmica el 2012 per al trasllat a l'antiga fàbrica de la Tabacalera, però sí que començarà a concretar-se, tot i que només sobre el paper. Les tres administracions implicades (govern estatal, Generalitat i Ajuntament) es marquen l'any vinent com la data per definir el nou projecte així com el pla del complex cultural de la Tabacalera, on també s'instal·laran la biblioteca central de Tarragona i la nova seu de l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica (ICAC), entre d'altres. “Aquest és un projecte a cinc o deu anys de vista. El problema ara no és el pressupost, sinó la definició”, va detallar ahir el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, que va presentar a l'Ajuntament un primer esborrany del document d'usos. En el procés d'elaboració també del pla de funcionament i del projecte arquitectònic, hi tindrà un paper important la creació d'un consorci que Mascarell considera prioritari que estigui ben dotat econòmicament, per damunt de l'anunciat reial patronat, que queda en segon terme. “El nou museu ha de ser un centre de referència i capitalitat del món romà a Catalunya”, va concloure.

Darrera actualització ( Dissabte, 8 d'octubre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter