Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
urbanisme

Patrimoni dirà si són legals les jardineres de l'ajuntament de Ripoll

Exigeix a l'equip de govern un informe per determinar si són dignes del conjunt històric del monestir

Contravenien una ordenança, que s'ha refet

El balcó de l'ajuntament de Ripoll amb les flors i l'església de Sant Pere i Can Budallers al fons Foto: J.C.

L'Ajuntament de Ripoll haurà de presentar un informe tècnic sobre les polèmiques jardineres de la balconada de la casa de la vila a la comissió de Patrimoni de Girona. Aquest ens, segons ha informat el director dels serveis territorials de Cultura a Girona, Antoni Baulida, haurà de donar el vistiplau a la col·locació d'aquestes jardineres, que han estat motiu de controvèrsia política en el consistori ripollès pel fet que es van col·locar contradient l'ordenança de civisme i convivència.

Segons ell, la balconada principal de l'ajuntament de Ripoll a la façana forma part del conjunt històric protegit de l'entorn del monestir romànic de Santa Maria, juntament amb les façanes de les places de l'Ajuntament, Cívica i del Monestir i els edificis històrics de Can Budellers, seu del Museu Etnogràfic local i del conjunt arquitectònic de l'església de Sant Pere i la capella de la Congregació. Per tant, tot allò que es faci en aquest entorn, sobretot la col·locació d'elements a les façanes i el color escollit per pintar-les, és objecte d'estudi i d'aprovació per part de la comissió de Patrimoni de Girona.

En els dos últims plens, la portaveu d'ERC i exalcaldessa, Teresa Jordà, havia reclamat si les jardineres de la discòrdia s'havien col·locat tenint en compte que es tractava d'un entorn protegit, el del monestir. L'equip de govern de CiU ho tenia pendent. El director dels serveis territorials de Cultura, però, ha informat que el mateix alcalde, Jordi Munell, s'havia posat en contacte amb ell per consultar aquest extrem i que se l'havia informat de la necessitat de tenir un informe i fer-lo arribar a Patrimoni. Baulida, no obstant, ha avançat que no creu que hi hagi cap problema i que s'informarà positivament sobre les jardineres. “Serà fàcil entendre's”, ha remarcat.

Quant a aquestes jardineres, que pengen per la part de fora de la barana, tot i estar a l'entorn del monestir, mantenen una distància amb la famosa portalada romànica relativament gran. Sigui com sigui, però, l'Ajuntament no s'escaparà d'haver de fer informe.

LA FRASE

El monestir i les cases de l'entorn formen un conjunt històric i cal informar de qualsevol actuació que s'hi fa
Antoni Baulida

Refer l'ordenança de civisme

La polèmica de les flors s'emmarca en la campanya Posa una flor al balcó que a l'estiu va promoure el nou equip de govern per embellir els carrers del poble. El problema és que la normativa de civisme que hi havia vigent no permetia posar les jardineres per la part de fora per evitar que, en cas que caiguessin, fessin mal als vianants. El fet que el govern local contribuís a la campanya penjant flors d'aquesta manera va aixecar les queixes del PSC i, posteriorment en el ple, de la resta de grups de l'oposició, els portaveus dels quals consideraven que l'Ajuntament havia de ser el primer a donar exemple en el compliment de les normes. CiU, però, va canviar l'ordenança i va permetre col·locar per fora les jardineres als edificis públics, perquè considera que hi ha un control tècnic exhaustiu.

Darrera actualització ( Dijous, 10 de novembre del 2011 02:36 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter