Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La plenitud de l'heroi

Estudiosos, escriptors i dramaturgs celebren l'obra de Pla avui a La Pedrera

Josep Pla és considerat tot un clàssic , als trenta anys de la seva mort, per la vigència de la seva obra. Foto: ARXIU.

Els que hi entenen diuen que un clàssic de la literatura és aquell que un cop mort encara interpel·la els lectors i continua procurant plaer a la llum de noves lectures i interpretacions. Josep Pla, de qui no deixen de reeditar-se les obres als trenta anys de la seva mort, sembla haver entrat al segle XXI amb la plenitud dels clàssics indiscutibles, convertit en font inesgotable d'inspiració per les seves reflexions sobre la identitat, la memòria, el paisatge, la cuina, el pas del temps, la matèria fràgil de la realitat, i amb el mèrit afegit d'haver penetrat en àmbits culturals ben diversos, que abracen des del món acadèmic fins al teatre i el cinema, i la literatura contemporània per descomptat. Per tal de debatre sobre la vigència de la seva obra i el seu estil inconfusible, estudiosos, escriptors, crítics, periodistes, directors de teatre i de cinema, tots ells deutors de l'empremta planiana, homenatjaran l'autor en el trentè aniversari de la seva mort a l'Auditori de La Pedrera de Barcelona, dins una jornada organitzada per l'Obra Social de Catalunya Caixa.

Josep Pla. Noves mirades, d'entrada lliure, començarà a les 6 de la tarda amb una presentació de Xavier Pla, professor de literatura contemporània de la Universitat de Girona i especialista en l'obra de Pla, i s'estructurarà al voltant de dues taules rodones introduïdes per una conferència i clausurades amb un espectacle. La xerrada serà a càrrec del periodista Enric Vila, autor de l'assaig en forma de dietari El nostre heroi, Josep Pla (Acontravent), que es preguntarà Per què Josep Pla és el nostre heroi? La primera taula rodona, amb el títol Josep Pla, memòria i escriptura (18.45 h), reunirà l'escriptor asturià Xuan Bello, la catalana Núria Perpinyà i el portuguès Gabriel Magalhaes, moderats per Àlex Susanna. En la segona, Josep Pla, del documental a la ficció (19.45 h), hi participaran el director teatral Joan Ollé, el cineasta Marc Recha i l'escriptora Mercè Ibarz, amb Xavier Pla de moderador. La jornada es tancarà amb la representació d'un fragment de la peça Quadern gris (21 h), dirigida per Ollé i interpretada per Joan Anguera i Montserrat Carulla.

Darrera actualització ( Dimarts, 15 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter