Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Crítica
teatre

Maria Aurèlia Capmany, reivindicada

Fa vint anys que Maria Aurèlia Capmany i Jaume Vidal Alcover ens van deixar orfes del seu mestratge, i Tarragona, on havien creat un fogar de cultura sense precedents, ha volgut recordar-ho. A la Universitat Rovira i Virgili (URV) s'han desenvolupat unes jornades coordinades per Montse Palau i Magí Sunyer en què s'ha analitzat la seva obra creativa i alhora la transformació que va experimentar la ciutat sota la seva embranzida. Al Teatre El Magatzem s'ha representat M.A. Capmany, una dona, un país, una revisitació fresca i sucosa del cabaret literari de l'enyorat tàndem que, dirigida per Agustí Humet, ha estat el bateig de foc de l'última promoció de musical de l'Institut del Teatre, amb resultats òptims. Diumenge van culminar els actes d'homenatge amb l'escenificació, al Metropol, de Feliçment sóc una dona, la cèlebre novel·la de Capmany adaptada a l'escena i dirigida per Margalida Estelrich, un treball de llarga alenada que fa coral la protagonista, Carola Milà, i distribueix entre quatre actrius les diferents etapes de la seva peripècia vital de serventa a senyora acomodada –passant per prostituta i miliciana anarquista–, i que, de fet, sintetitza el combat femení al llarg del segle XX. Capmany va convertir en literatura de creació el seu assaig La dona a Catalunya i Estelrich, al capdavant de vuit actrius i un sol actor (que interpreta tots els personatges masculins de l'original), transforma el relat en un muntatge escènic travat que escandeix els distints episodis amb diverses i acolorides cançons, un procediment molt usat per Capmany en el seu teatre com a recurs “èpic” per distanciar-se del relat i convidar el públic a pensar-hi. Que un jove grup d'intèrprets defensi amb tanta propietat la veu de Capmany diu molt de l'eixarm i la força de la seva escriptura i de la vigència de les seves idees.

Feliçment sóc una dona
De Maria Aurèlia Capmany
Teatre Metropol, 27 de novembre
Darrera actualització ( Dimarts, 29 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter