El web de la Federació per la defensa de la llengua i la cultura catalanes a Catalunya Nord, organitzadora del lipdub de Perpinyà, ha enregistrat 1153 vots, amb gairebé un 40 per cent favorable a la cançó Parlem català de Jordi Barre, el cantant nord-català mort el mes de febre d'enguany. La cançó triada és una de les més populars a Catalunya Nord, coneguda per catalanoparlants i francòfons i serà adaptada i remasteuritzada pelDJ Raph Dumas. En el moment de la seva mort Barre era el personatge més popular entre la població nord-catalana, segons una enquesta anual i cada any superava polítics, escriptors i esportistes. Amb la cançó Els hi fotrem -cançó adoptada pels seguidors de la Usap- el seu Parlem Català han esdevingut com himnes a Catalunya Nord.
Rècord mundial
El 31 de març del 2012 es vol aconseguir a Perpinyà el rècord mundial de participació en un lipdub amb més de sis mil persones, un rècord del món que “ha de palesar la nostra voluntat de garantir la transmissió de la llengua catalana a les futures generacions”, segons els organitzadors.
Actualment el rècord mundial de lipdub, amb més de 5770 persones, és també català. Es tracta del Lipdub per la independència gravat a Vic, a la comarca de l'Osona. Els realitzadors del de Vic es faran càrrec també del de Perpinyà en col·laboració amb la Federació organitzadora.

































Comentaris
Aquesta cancio es molt maca i jo havia votat per aquesta i estic molt conten perqué ens representa molt bé.
D' analfabets catalans no n' hi ha.
El que hi ha és gent deformada per aquesta llengua que escrius tu
o per una altra que escriuen més cap al nord...
La llengua i la història són els botins més preuats a l´hora de sotmetre un poble
Molt encertada la tria d´aquesta cançó per al LibDub per poder així homenatjar Jordi Barre el seu generós esforç i neguit de tota la vida en pro de la llengua catalana.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.