Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Banyeres sol·licita el reconeixement del Museu de l'Espardenya

La població ja compta amb tres museus entre els que destaca el Museu Valencià del Paper

Part del fons museístic del Museu de L'Espardenya. Foto: B. SILVESTRE.

La Corporació Municipal de Banyeres de Mariola ha aprovat per unanimitat dels seus 13 regidors la sol·licitud de reconeixement del Museu de L'Espardenya amb la finalitat de donar més difusió al fons museístic local que ja compta de forma oficial amb el Museu Valencià del Paper i el Museu Arqueològic.

Per al portaveu del Govern municipal del PP, Ramón Albero, «amb aquesta aprovació es compleixen una sèrie de requisits legals per dur endavant la sol·licitud», tals com comptar amb instal·lacions permanents, suficients i adequades segons les directrius de la Direcció General de Patrimoni Cultural Valencià, existència d'un tècnic superior al seu càrrec, comptar amb un inventari i llibre de registre, establir un horari d'obertura al públic no inferior a quinze hores setmanals, determinar un pressupost que garantisca un funcionament mínim i, finalment, enviar periòdicament a la Direcció General de Patrimoni Cultural Valencià els corresponents resums estadístics de visites al museu.

Tant el PSOE com Bloc-Compromís també veuen encertada la mesura d'oficialitzar el Museu de l'Espardenya, ja que per a Sonia Beneyto, portaveu dels nacionalistes, «pot afavorir el reconeixement del llegat etnològic local i contribuir a una major afluència turística», mentre que per al socialista Fernando Sempere «resulta convenient que el museu es trobe en la xarxa de la Generalitat per així poder optar a possibles subvencions», lamentant que en la iniciativa no es trobe inclós el Museu Fester situat al mateix castell.

Darrera actualització ( Dijous, 9 de febrer del 2012 11:00 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter