Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari

Els dos capitans

Serrat i Sabina editen ‘La orquesta del Titanic', que presentaran a Peralada, Sant Feliu de Guíxols, Tarragona i el Palau Sant Jordi

Joan Manuel Serrat i Joaquin Sabina, ahir a Barcelona Foto: JOSEP LOSADA.
Sabina: “Tenia un deute de memòria sentimental amb la cançó catalana”

“Quan s'enfonsi el vaixell seguirem el noble exemple de l'orquestra del Titanic”, avançava Joaquín Sabina ahir en una roda de premsa a Barcelona. “Van ser un exemple ètic i estètic de com afrontar una situació de crisi.” En el seu cas i en el de Joan Manuel Serrat, però, el vaixell no fa pinta que s'hagi d'enfonsar de manera massa immediata, ja que el 5 de març engeguen a l'Argentina una gira que s'entreveu tan victoriosa com la del 2007. A Catalunya actuaran en el Festival de Peralada (24 de juliol), a la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols (7 d'agost), a la Tàrraco Arena de Tarragona (14 d'agost) i al Palau Sant Jordi de Barcelona (13 i 14 de setembre).

“Tornar a compartir escenari sense que ens caigués la cara de vergonya suposava fer cançons noves i dels dos”, admetien. Cançons, onze, que s'agrupen en el disc La orquesta del Titanic (Sony), produït per Javier Limón i en què sobresurt Dolent de mena, cantat per Sabina en català. “Tenia un deute de memòria sentimental amb la cançó catalana –reconeixia–. Quan vaig començar, tocava sovint amb la guitarra l'Homenatge a Teresa d'Ovidi Montllor i altres cançons de Pi de la Serra o Serrat. Cantar en català em feia una mica de vergonya, però estic content d'haver-ho fet.” Aquesta i les deu restants han estat escrites per Serrat i Sabina a quatre mans. “Sempre surten més idees si hi ha dos paios que pensen en comptes d'un –assegurava Serrat–. En el nostre cas no hi ha vanitats ni xocs; el primer que tenim en compte és que, si a un dels dos hi ha res de l'altre que no li agradi, té dret a fer una moció de censura a la totalitat.”

“Jo sóc com un nen que, cantant amb el seu ídol, ha acomplert un somni impossible”, va insistir Sabina. “No ens hem vist mai com un duo ni com una unió d'empreses –reblava el clau Serrat–. La nostra és una història d'amistat i música compartida.” Fins quan? Serrat: “Tot és relatiu, aproximat i provisional, deia Pere Quart.” Si el vaixell mai s'enfonsa, però, sembla que algú els haurà d'avisar.

Darrera actualització ( Divendres, 10 de febrer del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Chabierdragon franja Oriental (Fraga)

Vagi, vagi. Un xarnego i un escanyol. I no obstant això una de les notícies mes llegides...No entenc gens. Per cert, la gira espanyola comença a Saragossa, crec que se'ls ha oblidat dir-ho...

avatar Martirià Raspall i Comadrán (Sabadell)

L'un cultiva vi a 150€ l'ampolla i l'altre se les beu a raig fet. Trist final de 2 persones que en un moment varen representar els anhels de llibertat i ara només es dediquen a forrar-se a base de cantar desafinant, sense ni aixecar ni una sola veu en contra de l'espoli català ni de l'ofec de la llengua. Aneu i que us bombin! 

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter