Només abandonarà el convent dels Àngels si li deixen “timonejar” el Dhub
El Foment de les Arts i el Disseny (FAD) no abandonarà el convent dels Àngels, la seva seu des de fa més de deu anys, a la lleugera. Per fer-ho, la històrica entitat ha posat condicions al propietari de l'edifici, l'Ajuntament: “Volem timonejar i traçar les línies estratègiques del Disseny Hub (Dhub)”, ha dit a aquest mitjà el president del FAD, Miquel Espinet.
Amb la complicitat de l'Ajuntament, el Macba desitja ocupar l'actual seu del FAD per solucionar la manca d'espai a l'edifici de Richard Meier. Així ha transcendit en l'àmbit oficial aquesta setmana, però el cert és que ja fa temps que s'està parlant de la qüestió. Una qüestió delicada, perquè per al FAD traslladar-se a la seu del Dhub, a Glòries, no és una oferta atractiva: perd centralitat i la connexió física amb el Macba i el CCCB.
Segons el conveni signat en el seu moment, el FAD pot fer ús del Convent dels Àngels al llarg de 35 anys. “Aquí hi estem molt bé, i només en marxaríem si, a canvi, sortís enfortida la nostra posició”. Com? “Una cosa és dir que nosaltres anirem al Dhub, i una altra de molt diferent és dir que nosaltres ens incorporarem al Dhub”, subratlla Espinet. Uns matisos importants. I són els que ara s'estan negociant.
El FAD, conjuntament amb la fundació Barcelona Centre de Disseny (BCD), ha rescatat un document que va elaborar fa un any en què abordava el funcionament del futur Dhub. S'hi plantejava la necessitat de crear “un partenariat públic i privat”, contradient el model previst al centre, en què no es té en compte el FAD en la seva governança. Des del FAD, sempre s'ha vist més convenient concebre un Dhub com “una gran casa comuna del disseny”, i no com una institució amb vida pròpia i independent de les institucions referents del disseny a la capital catalana.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.