El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (Conca) va fer públics ahir quatre nous premis nacionals de cultura: la Fundació Vila Casas, Eudald Carbonell, Bienve Moya i Octavi Serret.
El Premi Nacional de Patrimoni Cultural distingeix enguany la Fundació Vila Casas per la seva «important aposta cultural, social i educativa, que es tradueix en una filosofia de rehabilitació del patrimoni arquitectònic i visual del país». La darrera aportació que ha fet la institució que presideix el mecenes Antoni Vila Casas és la reconversió de Can Framis, al 22@ barceloní, en un museu de pintura catalana contemporània.
Eudald Carbonell ha rebut el Premi Nacional de Pensament i Cultura Científica «per la seva aportació subtil i reflexiva a la interpretació dels orígens de l'espècie humana, la creació d'un sistema d'anàlisi de la tecnologia prehistòrica i el reconeixement de l'antic poblament de la península Ibèrica a Atapuerca».
Els 24 membres del jurat també han decidit concedir el Premi Nacional de Cultura Popular a Bienve Moya «per la continuada tasca de recerca, difusió i recreació del patrimoni de la cultura immaterial catalana, especialment pel que fa a l'anàlisi de les llegendes, el teatre, el circ, la música tradicional i el calendari festiu». Moya ha desplegat el seu activisme en ciutats com Granollers, Barcelona i especialment Vilanova i la Geltrú.
Per últim, el Premi Nacional de Projecció Social de la Llengua Catalana aquest any és per a Octavi Serret, «per la tasca com a llibreter a Vall-de-roures, al Matarranya, a la Llibreria Serret, des d'on promou escriptors catalans, i fomenta l'edició i difusió de la literatura ebrenca i dels autors vinculats a les Terres de l'Ebre i a l'Aragó catalanòfon».
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.