cultura

Disseny, el revulsiu

El Barcelona Design Festival, que s'inaugura avui, concentra per primer cop la majoria de les activitats a l'edifici del Disseny Hub

Fa tres anys dues grans institucions de l'àmbit del disseny a Barcelona, Barcelona Centre de Disseny (BCD) –centrat en el món de l'empresa– i Foment de les Arts i del Disseny (FAD) –que agrupa els creatius del sector–, van decidir unir esforços i activitats que ja existien per crear el Barcelona Design Festival. D'aquesta manera es concentraven congressos, conferències i exposicions en un mateix esdeveniment. El festival torna a la ciutat en la seva tercera edició i s'hi queda durant un mes, amb la novetat important que una gran part de les activitats es concentraran al Disseny Hub de la plaça de les Glòries. De fet, aquesta ha de ser la ubicació natural del festival, tenint en compte que tant el BCD com el FAD es traslladaran en breu a l'edifici i que participaran en la gestió del complex, juntament amb l'Ajuntament de Barcelona.

El Barcelona Design Festival, amb un centenar d'activitats, va arrencar ahir amb el tret de sortida de la Barcelona Design Week, organitzada pel BCD, que aquest any celebra el quarantè aniversari. Avui mateix té lloc un congrés en el qual es debatrà el que passarà cap al 2050 en l'àmbit de la salut, l'hàbitat o el consum. El país convidat de la setmana és Holanda, un país model en la integració del disseny a les empreses. Tres exposicions ho demostraran: Dutch bike, mostra de deu bicicletes paradigmàtiques del nou disseny holandès; Urban living room, una sala d'estar a l'aire lliure, que es podran veure al Disseny Hub; i la mostra de cadires de Piet Hein Eek, al Roomservice Design Gallery.

El FAD començarà les seves activitats el 25 de juny amb el Fadfest i amb la inauguració de l'exposició El millor disseny de l'any. L'entitat concentrarà els seus premis destacats –els FAD de l'arquitectura, els Delta de disseny industrial i els Laus de disseny gràfic– al juny. El president del FAD, Miquel Espinet, s'ha congratulat de la posada en marxa del Disseny Hub: “Aquesta és la casa del disseny i Barcelona necessitava un revulsiu que ens doni una empenta.”

Segons les dades facilitades pel BCD, el 42% de les empreses utilitzen el disseny no només com a criteri estètic, sinó com a part de la seva estratègia empresarial. I, a més, aquesta és una tendència a l'alça. Segons el president del BCD, Pau Herrera, les empreses catalanes que han apostat per incloure el disseny en els òrgans de direcció empresarials “se n'estan sortint prou bé”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.