cultura

infraestructures

Unes cues de 23 km a l'AP-7 encenen els hostalers gironins

La federació qualifica el servei de ‘vergonyós' i denuncia l'‘afany recaptatori' de la concessionària

Les cues de “fins a 23 quilòmetres” que es van produir ahir a l'autopista AP-7 han encès els ànims de la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona, que en un comunicat fet públic ahir mateix reclama “per segon any consecutiu” que l'empresa Abertis “deixi d'embutxacar-se diners en contra de donar un bon servei al client”. En el seu escrit, els empresaris gironins lamenten les cues registrades ahir i acusen la concessionària del servei d'actuar “sense escrúpols, aprofitant-se de la necessitat dels catalans, dels turistes i dels transportistes” de circular per l'autopista. La federació denuncia també les avaries “pràcticament diàries” de les màquines de pagament amb targeta de crèdit, causants, segons afirmen en el comunicat, de les cues quilomètriques d'ahir.

Així mateix, els empresaris gironins del sector denuncien l'actitud dels treballadors de la sortida de Figueres de l'autopista que, “condicionats pel caràcter especulador de la direcció de l'empresa”, “ni es dignen a comunicar les retencions”, cosa que permetria evitar que els conductors quedessin atrapats “en unes cues que els faran perdre quatre hores” del viatge de tornada. En un to especialment dur, la federació lamenta que una de les empreses “més importants i potents de Catalunya” vetlli per aconseguir el màxim de beneficis “sense mirar pels seus clients i estafant-los diàriament”. Els empresaris consideren que Abertis aconsegueix “molts ingressos gràcies als ciutadans de Catalunya i als turistes” que arriben a les comarques de Girona, però “no és capaç d'invertir a millorar el funcionament dels peatges” de la demarcació ni, en concret, de l'Alt Empordà, perquè consideren “que aquesta situació només es produeix una vegada a l'any”, resposta que l'entitat considera “vergonyosa i inacceptable”.

Un col·lapse puntual, per Abertis

Abertis, en resposta al comunicat dels hostalers, adverteix que aquest tipus de col·lapses són puntuals i estan molt ben delimitats. Segons l'empresa, el volum de trànsit a l'AP-7 augmenta cada any a l'agost, principalment per l'arribada de turistes francesos que vénen a Catalunya per vacances. Abertis admet que hi ha situacions de col·lapse que es reprodueixen el 15 d'agost, quan aquests visitants tornen a casa. En canvi, l'empresa desmenteix que hi hagi cap avaria ni cap problema de funcionament en la infraestructura, i atribueix les retencions estrictament a l'augment del trànsit. Així mateix, adverteix que no es pot adaptar la dimensió de tota una infraestructura a dos dies puntuals en què augmenta el nombre d'usuaris, i opina que la resta de l'any no hi ha problemes. A més, assegura que ahir no es va registrar cap incidència als peatges, excepte les cues per l'afluència de vehicles.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.