Les cobles Montgrins i la Principal de la Bisbal estrenaran sardanes dels músics Antoni Ros Marbà i Antoni Mas, en la novena edició del Concert de Sardanes de la Costa Brava. Aquest esdeveniment anual del calendari sardanístic estarà dedicat precisament al centenari de la marca turística del litoral gironí. La cita, demà a les 10 de la nit a l'Arbreda de Palamós.
En l'edició d'aquest any, el Concert de Sardanes de la Costa Brava –dedicat des de fa anys a la memòria del compositor Ricard Viladesau (1918-2005)– proposa, amb motiu del centenari, un recorregut musical per la Costa Brava amb títols que hi fan referència més o menys directa, com ara Marinera, d'Albert Guinovart; Costa Brava 100 , de Jesús Ventura, o Bell-lloc, de Lluís Lloansí. Destaca també el títol Viladesau i el mar, una obra d'estrena escrita per Antoni Mas, que aplega els ballables més coneguts del desaparegut compositor calongí.
Finalment, la composició Costabravenca del mateix Ricard Viladesau, que va guanyar el premi de la societat general d'autors del 1992, posarà el punt final a la tradicional vetllada d'estiu de l'Arbreda.
Estrena de Ros Marbà
Amb la voluntat de fomentar la música popular catalana i fer noves aportacions al repertori per a dues cobles, Montgrins i Principal de la Bisbal estrenaran conjuntament, aquest dimecres, la darrera composició d'Antoni Ros Marbà De Calonge a Palamós, pel camí vell, una sardana que es tocarà a la segona part del concert, que estarà dedicada íntegrament a tocar obres a dues cobles. A la primera part, en canvi, els bisbalencs, dirigits per Francesc Cassú, i els de Torroella, sota la direcció de Martí Camós, s'alternaran en les interpretacions.
El Concert de Sardanes de la Costa Brava està organitzat per l'Agrupació Sardanista Costa Brava i l'Ajuntament de Palamós, està inclòs en el programa de les Nits Musicals del Centenari i les entrades oscil·len entre els 7 i els 13 euros.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.