cultura

Cherry enamora

Neneh Cherry protagonitza el concert més estimulant de l'última jornada diürna del Sónar, que firma el segon millor registre d'espectadors de la seva història

Neneh Cherry protagonitza el concert més estimulant de l'última jornada diürna del Sónar, que firma el segon millor registre d'espectadors de la seva història

El Sónar de Dia, amb 52.000 visites en tres dies, assoleix rècord d'espectadors
El Sónar de Dia, amb 52.000 visites en tres dies, assoleix rècord d'espectadors
El festival ha rebut un total de 109.000 visitants, la seva segona millor marca
El festival ha rebut un total de 109.000 visitants, la seva segona millor marca

Neneh Cherry, elegant i exquisida, va protagonitzar ahir el concert més destacable de la tercera i última jornada del Sónar de Dia. Acompanyada del duet de germans britànics RocketNumberNine i amb un excel·lent nou disc –el primer amb cançons pròpies en setze anys– per presentar, Blank Project, la fillastra del trompetista Don Cherry va fer que allò que és difícil semblés fàcil: crear incisives melodies, atmosferes de primera, amb l'únic coixí d'una bateria orgànica i uns teclats. Amable i agraïda d'haver estat inclosa en un festival com el Sónar, i jugant amb una mica de trip-hop, Cherry va acomiadar-se amb Buffalo Stance, la cançó estrella del seu disc de debut: Raw Like Sushi. Els vint-i-cinc anys de vida d'aquesta cançó, però, no van fer minvar gens ni mica la força avantguardista de la Neneh Cherry actual, immersa de ple, ahir, en un repertori magnètic.

Al Sonar Village, just després, Kid Koala va fer que a tothom li entressin uns bons fogots quan, enmig de la calorada, va comparèixer vestit de... coala. Va formular tota una declaració de principis –“vinc només amb vinils, res d'ordinadors ni auriculars”– i va entretenir força amb un espectacle amb elements de cabaret i una sessió de discjòquei amb temes de Franz Ferdinand, White Stripes i la cançó, segons va dir en català, preferida de la seva mare: Moon River. Crear efectes mitjançant la manipulació de la rotació d'un disc de vinil, en un Sónar l'any 2014, queda una mica arcaic, però Koala, no obstant això, es va revelar com un mestre del turntable.

Amb les cues habituals per accedir a un dels espais més màgics d'aquesta edició, el Despacio de James Murphy i 2manydjs, i actuacions com les dels nord-americans Audion –amb una estructura visual laberíntica amb llums calidoscòpiques– i la catalana Sílvia Pérez Cruz, que va actuar-hi per sorpresa, el Sónar de Dia va cloure la seva edició de més èxit: 52.000 visitants (10.000 més que l'any passat i 19.000 més que l'últim Sónar al Raval).

Incloent-hi l'assistència al Sónar de Nit, el festival ha tingut una assistència de 109.000 visites, el segon millor registre de la seva història. Hi han participat 3.500 professionals i Montjuïc, en dos anys, s'ha revelat com un espai ple de possibilitats per al Sónar del futur.


Neneh Cherry, elegant i exquisida, va protagonitzar ahir el concert més destacable de la tercera i última jornada del Sónar de Dia. Acompanyada del duet de germans britànics RocketNumberNine i amb un excel·lent nou disc –el primer amb cançons pròpies en setze anys– per presentar, Blank Project, la fillastra del trompetista Don Cherry va fer que allò que és difícil semblés fàcil: crear incisives melodies, atmosferes de primera, amb l'únic coixí d'una bateria orgànica i uns teclats. Amable i agraïda d'haver estat inclosa en un festival com el Sónar, i jugant amb una mica de trip-hop, Cherry va acomiadar-se amb Buffalo Stance, la cançó estrella del seu disc de debut: Raw Like Sushi. Els vint-i-cinc anys de vida d'aquesta cançó, però, no van fer minvar gens ni mica la força avantguardista de la Neneh Cherry actual, immersa de ple, ahir, en un repertori magnètic.

Al Sonar Village, just després, Kid Koala va fer que a tothom li entressin uns bons fogots quan, enmig de la calorada, va comparèixer vestit de... coala. Va formular tota una declaració de principis –“vinc només amb vinils, res d'ordinadors ni auriculars”– i va entretenir força amb un espectacle amb elements de cabaret i una sessió de discjòquei amb temes de Franz Ferdinand, White Stripes i la cançó, segons va dir en català, preferida de la seva mare: Moon River. Crear efectes mitjançant la manipulació de la rotació d'un disc de vinil, en un Sónar l'any 2014, queda una mica arcaic, però Koala, no obstant això, es va revelar com un mestre del turntable.

Amb les cues habituals per accedir a un dels espais més màgics d'aquesta edició, el Despacio de James Murphy i 2manydjs, i actuacions com les dels nord-americans Audion –amb una estructura visual laberíntica amb llums calidoscòpiques– i la catalana Sílvia Pérez Cruz, que va actuar-hi per sorpresa, el Sónar de Dia va cloure la seva edició de més èxit: 52.000 visitants (10.000 més que l'any passat i 19.000 més que l'últim Sónar al Raval).

Incloent-hi l'assistència al Sónar de Nit, el festival ha tingut una assistència de 109.000 visites, el segon millor registre de la seva història. Hi han participat 3.500 professionals i Montjuïc, en dos anys, s'ha revelat com un espai ple de possibilitats per al Sónar del futur.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia