cultura

Creen la marca Costa Brava Girona Music Festivals

Una seixantena de festivals de música de les comarques gironines s'uneixen sota un mateix paraigua amb l'objectiu de difondre millor la seva oferta arreu

Entre altres, s'ha creat una web

Un estudi de la consultoria Roca Salvatella va detectar que fins i tot els grans festivals d'estiu de les comarques gironines els costa arribar al públic internacional. Arran d'això, el Patronat de Turisme Costa Brava de la Diputació de Girona, amb la col·laboració de nombrosos ajuntaments, s'han unit per impulsar sota un mateix paraigua una nova marca promocional i comercial que té com a principal objectiu difondre i comercialitzar la seva oferta a escala nacional, estatal i internacional: Costa Brava Girona Music Festivals.

Per a donar a conèixer tota la seva oferta, des dels festivals més coneguts i amb una major atenció mediàtica fins als més modestos –més d'una seixantena– s'han marcat diversos objectius, que s'aniran complint a curt, mitjà i llarg termini. Un dels primers passos ha estat crear un web únic que aplega l'oferta de tots els festivals d'estiu, un total de 26. www.costabravagironafestivals.com recopila una informació completa de l'oferta de concerts que tindran lloc aquesta temporada i que és previst que atrauran uns 193.000 usuaris. El portal digital conté, entre altres, un calendari interactiu per a tots els interessats a descobrir l'oferta i un recopilatori de la informació publicada als mitjans de comunicació. Properament, s'anirà ampliant l'oferta musical de la resta de festivals i, un cop coberta aquesta, també s'aniran incorporant propostes d'altres disciplines com poden ser la dansa, el cinema, el teatre o el circ.

Paral·lelament a la creació del web, també han començat a oferir cursos de formació als responsables dels festivals. La consultora havia detectat que la majoria dels festivals no aprofiten al màxim els recursos que els ofereixen les xarxes socials perquè, per exemple, només les usen les setmanes que duren els concerts i no generen continguts la resta de l'any. A més, entre altres iniciatives, també han citat sis reconeguts blocaires de contingut cultural perquè visitin la demarcació la primera setmana d'agost i generin impactes sobre els festivals.

Turisme cultural

El president del Patronat de Turisme Costa Brava, Joan Giraut, destaca que aglutinar tota l'oferta sota una mateixa marca pot contribuir a convertir les comarques gironines en un referent pel turisme cultural a nivell internacional. Per la seva banda, el director del Patronat, Ramon Ramos afirma que “l'objectiu clar és que tots plegats treballem per internacionalitzar l'oferta” i espera que aquesta marca acabi esdevenint una nova manera d'atraure visitants atrets per la cultura. Pel que fa al cap de màrqueting del Patronat, Jaume Marin, considera que “en comptes d'un a més a més, els festivals es poden convertir en l'objectiu per viatjar”.

LES XIFRES

65
festivals de música, que programen unes 250 actuacions a l'any, tenen lloc a la demarcació.
26
festivals musicals tenen lloc durant la temporada estival i són els primers d'incorporar-se al web.
90
per cent dels festivals musicals tenen web pròpia però la major part de l'any aquesta està inactiva.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia