Dijous, 24 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Cultura
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La col·lecció Qâdar, impulsada per Ramon Sargatal, rebrà demà el premi Francesc Candel

Aquests guardons promouen la integració dels immigrants

La fotografia de la portada de L'Alcorà i les dones.

La col·lecció de llibres Qâdar, que publica Abadia Editors per iniciativa de Ramon Sargatal, rebrà demà un dels VI Premis Francesc Candel que lliura la Fundació Lluís Carulla per afavorir la integració dels immigrants. Qâdar tradueix al català llibres d'autors magribins francòfons per establir «un diàleg de tu a tu» amb els seus compatriotes residents a Catalunya.

La col·lecció Qâdar, que rep el nom de l'associació terrassenca que va ser la seva primera patrocinadora, ha publicat fins ara tres títols de gèneres diversos: la novel·la La civilització... La meva mare!..., de Driss Chraïbi; i els assajos Jesús en l'Islam (La tradició sufí), de Faouzi Skali, fundador del Festival de Músiques Religioses del Món, de Fes, i L'Alcorà i les dones (Una lectura d'alliberament), de l'hematòloga marroquina Asma Lamrabet. Tots tres llibres han estat traduïts al català per Ramon Sargatal. Ja està en preparació Mishmir i la porta del cercle, una espècie de «Harry Potter magribí», escrita per la jove tunisiana Yesmine Karray quan tenia només 13 anys.

Segons el jurat del premi Francesc Candel, dotat amb 3.000 euros, els llibres de la col·lecció Qâdar «donen una visió rica, tolerant i oberta de la realitat nord-africana al públic català i, especialment, als nouvinguts d'origen marroquí per tal que, llegint en català, puguin reconèixer les seves arrels i alhora sentir-se vinculats al país d'acollida». Sargatal destaca que aquests llibres poden ser una bona eina per als voluntaris lingüístics, que hi poden trobar temes de debat molt més rics que els tòpics habituals.

Premis a la UdG i a Eina

Els premis Francesc Candel, que es lliuraran demà al Pati Llimona de Barcelona (19h), també reconeixen en aquesta edició la tasca de dues altres entitats i col·lectius gironins. Un dels premis és per al Projecte Rossinyol, impulsat pels professors de la UdG Jordi Feu i Òscar Prieto. Aquest projecte té com a objectiu la creació d'una xarxa integrada de relacions entre estudiants de la Universitat de Girona i alumnes d'origen immigrant de les escoles de primària i de secundària de les comarques gironines. També ha estat premiada l'Associació per a la Recerca i l'Acció Comunitària Eina, de Salt, pel programa de ràdio El món a Salt, de Ràdio Salt, fet per nois i noies de diversos països del món que viuen en aquest municipi. La resta de premis Candel es lliuraran a l'associació Ibn Batuta, de Barcelona, pel taller de famílies del CEIP Drassanes, i al documental ficció Ni fàcil ni difícil, un projecte pedagògic de Somni de Mico Produccions, amb la participació d'actors no professionals seleccionats entre diferents instituts de la Garrotxa.

Darrera actualització ( Dimarts, 27 d'octubre del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

COMERCIAL

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - BARCELONA

CAP DE TRÀFIC

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Qui creieu que guanyarà la final de la Copa del Rei?
Qui creieu que guanyarà la final de la Copa del Rei?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter