Una representació de professionals del cinema català és a Los Angeles per participar en les jornades Catalan Movies & Awards in Hollywood, que es clouen avui. Un dels principals objectius és intentar crear una base de diàleg amb l'Acadèmia de Hollywood per tal que l'Acadèmia del Cinema Català pugui presentar films candidats als Oscar.
Les jornades Catalan Movies & Awards in Hollywood, que es clouen avui, formen part d'una iniciativa d'internacionalització de l'Acadèmia del Cinema Català que es basa en la presentació d'onze pel·lícules en versió original catalana estrenades enguany (algunes ben recents, com ara Petit indi, de Marc Recha, o Trash, de Carles Torras) i també el reconeixement a personalitats catalanes vinculades a Hollywood.
Via directa als Oscar
La principal finalitat del viatge, però, és fer contactes amb l'Acadèmia de Hollywood, responsable dels Oscar, perquè reconegui l'acadèmia catalana, amb l'objectiu que, a mitjà termini, una pel·lícula en versió original catalana pugui competir en aquest prestigiós certamen nord-americà. Entre els cineastes catalans que han viatjat a la ciutat californiana hi ha Mar Coll (es projecta la seva Tres dies amb la família), Carles Torra, o Xavier Berraondo (Ens veiem demà), a banda d'una extensa nòmina de productors.



































Comentaris