Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Lectura estiuenca

He encetat una lectura interessant. Com ja vaig fer al seu moment amb l'Estatut del 79, la proposta del Parlament i l'Estatut retallat i finalment aprovat per poder saber què ens hi jugàvem, ara estic llegint la sentència del TC. El veredicte, que no trobem fins a la pàgina 681, ocupa 2 pàgines i efectivament desestima la majoria d'impugnacions. Però la part interessant són les 232 pàgines de Fundamentos jurídicos, en les quals s'argumenta el veredicte, i que comencen a la pàgina 449. Del que porto llegit (unes 40 pàgines), si fa no fa tot segueix la mateixa línia. Un exemple: sobre la frase “el dret inalienable a l'autogovern”, impugnada en els recursos, es diu que en el context de l'Estatut només pot referir-se a la voluntat de constituir-se en comunitat autònoma, o sigui el dret reconegut per la Constitució a regions i nacionalitats, i per tant inalienable. Com que s'entén així, es desestima el recurs. Totes les frases nacionalment potents que no tomba la sentència queden així restringides a un joc amb clics de Playmobil a l'habitació del nen. Sense efecte ni interès. I qui no s'ho vulgui creure, només ha d'iniciar la seva pròpia lectura d'estiu. Per tant, m'agradaria que els partits amb representació al Parlament m'expliquin què pensen fer ara que el 95% del text que no queda anul·lat ha estat devaluat per la interpretació. Jo em decanto pels clics de la Dolors Genovès en el seu Adéu, Espanya?.

Barcelona

Darrera actualització ( Divendres, 16 de juliol del 2010 02:00 )
Publicat a
  • Avui 16-07-2010 Pàgina 20

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Banyoles/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Tradueix-nos - Translate