Un acte o una decisió poden provocar un compromís irrevocable, un punt sense retorn. Per falta de combustible o per excés de convicció, no es pot tornar al punt de partida i s'està obligat a continuar endavant cercant un altre destí.
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha avisat l'Estat espanyol que es pot arribar a un punt “sense retorn” si Madrid impedeix l'emissió de més deute. Mas ha assegurat que “no ens quedarem amb els braços plegats”, i ha anunciat que té un pla B si Espanya no paga els mil milions de fons de compensació.
Les declaracions de Mas poden sonar a amenaça, però són tan sòlides com el dèficit de 7.200 milions d'euros que Espanya ha generat al nostre país, i tan fàcils de defensar des de la comunitat internacional que Espanya estarà obligada a replantejar-se la compensació.
Quan sobrepasses el punt sense retorn estàs obligat a continuar avançant cap a un altre destí. A la vida, com a la política, el punt el marques tu segons el que estàs disposat a assumir. Ara, però, les relacions entre el govern català i Espanya pengen d'un fil, artificial, vell i raspat.
Sant Cugat del Vallès
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.