Tota llengua necessita un territori on sigui d'ús únic i exclusiu. Fixem-nos en els castellans: tenen un territori on la seva llengua pròpia és l'únic idioma oficial. L'única llengua vehicular a l'escola és el castellà. Totes les ràdios i televisions emeten en castellà. Tots els estaments oficials només usen la llengua castellana. Totes les pel·lícules de cinema doblades ho són al castellà i les distribuïdores no s'hi oposen. Totes les instruccions dels aparells electrodomèstics i les joguines són en castellà. Totes les botigues tenen la retolació en castellà i ningú s'hi oposa. Aleshores, i els catalans? Que no hi tenim el mateix dret? No tenim els catalans el mateix dret a tenir un territori on la nostra llengua pròpia sigui l'únic idioma oficial? Que no tenim dret que totes les escoles ensenyin en català? Que no tenim dret que totes les ràdios i televisions emetin en la nostra llengua? Que no tenim dret que totes les pel·lícules doblades, ho siguin al català? Que no hi tenim dret...? Una llengua, un territori.
Barcelona
































Comentaris
Un petit apunt. Llàstima que els habitants de Catalunya facin servir en més d´un 50% la llengua castellana per a les seves activitats quotidianes. Ja us n´adonareu que la realitat sociolingüística no es pot canviar per decret. Espero que, quan arribi el moment, no sigui ja tard per a la llengua catalana, perquè la política de l´embut (quotes, multes, immersió, llengua preferent a l´administració) no crea més que malestar i rancúnia.
Sr. Martínez: Si vostè està plenament convençut que el malestar i la rancúnia neixen per la política de l'embut, em podria dir quin és el grau de malestar i rancúnia que heuríem de tenir els qui no som de parla castellana o francesa dins de l'estat espanyol o francés? I amb aquest grau superlatiu de rancúnia i malestar, segons vostè i la seva regla de tres, quines actuacions no hauríem d'emprendre? Vol dir que la seva afirmació no va en una sola direcció? Vol dir que vostè solament expressa una part de la seva opinió i que es calla que el que vostè en diu la "llei de l'embut" solament crea rancúnia i malestar quan es tracta d'afavorir en justícia el català al seu territori?
L'argument demogràfic, que és una constant en l'argumentari dels defensors del camp d'extermini per l'eutanàsia, és sumament selvàtic, i un estat democràtic és més democràtic com més lluny estigui de la selva.
Sr. Martínez: sigui quina sigui la seva opinió, la seva llengua, la seva religió, comprometis amb la democràcia i no amb la selva verge.
SI. El dret el tenim tot. Absolutament tot. I així seria si la nostra pàtria fos independent. Resulta però que vam perdre una guerra, i som esclaus dels Borbons. SI, els Borbons, al 1714 van conquerir Catalunya, van arrassar les nostres pròpies lleis, i van imposar-nos les de Castella. I així seguim amb un successor d'aquell Borbó, imposat per un dictador. Cal que guanyem de nou la nostra independència, per a poder disposar del nostre dret.
Tota llengua necessita un territori on sigui d'ús únic i exclusiu.... O sigui: aqui tens una llengua i ara tria un territori. I l´esperanto? Quin territori li toca?
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.