Ara fa poc celebràvem el primer aniversari de les revoltes democràtiques del món àrab, encara que els moviments de protesta han estat presents arreu. De fet, sabem que el dret a la protesta és un dels mecanismes que fan possible viure en democràcia. La revista Time va escollir a finals de l'any passat la persona qui protesta com a personatge més destacat de l'any, defugint figures públiques prominents, i és que qualsevol país pot estar orgullós de disposar de gent desperta arran dels problemes del moment entre els seus ciutadans. A Catalunya no ens en falten, tampoc, i estic pensant per exemple en les manifestacions públiques pels nostres drets com a poble, o fins i tot en associacions com ara Salvem l'Empordà que han impedit que es dugués a terme un pla eòlic que no complia les nostres pròpies lleis. Per tot això, i molt més encara, penso que els catalans podem agrair que tinguem aquest patrimoni, una societat civil sana i activa, encara més positiva si tenim en compte que els nostres polítics no han estat sempre a l'altura de les circumstàncies, i que podem estar orgullosos de conviure amb veus capaces de fer crítica constructiva.
Opinió
Una societat civil sana i activa
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt Avui. Comarques Gironines 13-02-2012 Pàgina 16
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.