Ample internacional
Sempre amb un lliri a la mà, ara ens adonem que el gobierno està construint l'eix mediterrani en ample ibèric i no pas internacional. El projecte ferroviari espanyol no es basa a canviar l'amplada, tal com es va fer fa més d'un segle a Anglaterra i els EUA, sinó a fer arribar l'AVE a tots els racons d'Espanya. Només quan això es compleixi, es pot procedir a connectar aquest nou sistema a la resta del món. I un cop assolit, a la major part de traçats, on l'alta velocitat és inviable, la nova via passarà a ser l'única, i s'abandonaran les velles d'ample ibèric. El resultat final, efectivament, serà que Espanya per fi podrà tenir servei ferroviari de persones i mercaderies amb el món, però haurà tardat 10 vegades més i gastat 100 vegades més que si s'hagués adaptat l'amplada de les línies convencionals. En aquest esquema mental, l'eix mediterrani en ample internacional no quadra: donaria a Catalunya i València la possibilitat d'avançar-se a la reconversió de l'AVE, i fer un by-pass al l'eix central, que és el que ells defensen per mantenir la unitat de destí. Una raó més per anar fent via.