El lector escriu

Transport públic o col·lectiu?

El trajecte de Renfe Barcelona-Puigcerdà costa 12€. Com que som 5, puja a 60€. No sé si el gos paga, però en metro no hi pot anar. Ho passaré per alt, i sumarem mitja T10, i ens situem a 65€ de la butxaca particular. Els peatges entre Barcelona i Puigcerdà (per Manresa i el túnel del Cadí) pugen a 20€. Un cotxe familiar, amortitzat a 10 anys, amb l'assegurança i el manteniment sobre uns 20.000 km l'any puja a 0,15€/km, o sigui 24€ en aquest trajecte. La benzina del trajecte surt a potser 13€, comptant un consum mitjà de 6l/100km. Un total de 56€, porta a porta, amb el gos inclòs. Potser que n'hi comencem a dir transport col·lectiu, perquè de públic només en té el dèficit que genera. Amb tots els impostos que suporta el transport privat, com pot ser que surti millor per a una família assumir els costos de compra, manteniment, peatge i benzina del transport privat que el transport públic? I més si considerem que el transport públic està subvencionat en un 50% i, per tant, parlaríem d'un cost a repartir entre tots els contribuents de 65€ addicionals. O bé està molt mal gestionat, o bé no és tan òptim en consum com ens diuen (a causa de trams i horaris de baixa o molt baixa ocupació), o totes dues coses alhora.

Barcelona

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia