La collita cinematogràfica que aquest any ha triomfat al festival de Sant Sebastià confirma la revitalització creativa de les propostes catalanes. Pa negre, d'Agustí Vilallonga, i Elisa K, de Judith Collell i Jordi Cadena, en el terreny del llargmetratge, o Bicicleta, cullera, poma, de Carles Bosch, en el terreny del documental, han elevat la qualitat d'un festival que, d'altra banda, no ha vist cap aportació espanyola que estigués a l'altura. El cinema català, que en altres èpoques s'havia enrocat en comèdies costumistes i una certa repetició temàtica, viu ara moments de brillantor que a més, en el cas de Pa negre, connecten directament amb la bona literatura. De Sant Sebastià, en surt, tal com dèiem, una fornada que la crítica ha saludat entusiasta i ara falta que el veredicte del públic vagi en la mateixa direcció. Una direcció de renovació valenta que, afortunadament, deixa enrere els estereotips que es van imposar als anys vuitanta.
Opinió
El bon paper del cinema català a Sant Sebastià
Notícies relacionades
Publicat a
- El Punt Barcelona 26-09-2010 Pàgina 18
- El Punt Comarques Gironines 26-09-2010 Pàgina 22
































Comentaris
Llastima que nomes sigui qualitat per la critica, per que el negoci del cine al nostre pais esta per sota terra.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.