Editorial

Desconcert gironí amb el BOE

Un estat seriós no pot perdre el respecte als ciutadans. Malauradament, això és el que es desprèn de les sorpreses diàries que provoca la lectura detallada del BOE: un degoteig de notícies que es llancen a la cara dels administrats amb total confusió. És el que ha passat en primer lloc amb la modificació de la llei de costes, que inicialment va ser ben rebuda per alguns municipis gironins com Blanes, Roses, Platja d'Aro i Castelló d'Empúries però que després els ha deixat en la més absoluta incertesa per culpa de les inconcrecions del text.

La segona sorpresa ha arribat amb la derogació de l'article de la llei que permetia les bonificacions en els peatges de les autopistes estatals, una novetat que tant la Generalitat com les concessionàries han hagut de descobrir pel seu compte. En aquest cas, els canvis afecten negativament una decisió adoptada el gener de l'any 2000: la gratuïtat del tram de l'AP-7 entre els peatges de Girona Nord i Girona Sud. Durant tot aquest temps l'excepcionalitat, aplicada també a la circumval·lació de Tarragona i als peatges de la B-30 al Vallès, ha permès alliberar part del trànsit de la variant de Girona i suplir la necessitat d'un desdoblament de la carretera que travessa la vall de Sant Daniel, una obra costosa i de fort impacte ambiental. Es tracta, doncs, d'una mesura aplicada com si la gratuïtat d'aquest tram fos un caprici, no pas una compensació correctora d'unes vies de circulació que ja no donen l'abast. Des de Madrid, però, han d'entendre que al cap de dotze anys aquest model de circumval·lació ja està consolidat i que no es pot suprimir a cop de BOE sense tenir en compte el territori per a res.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.