Dimecres, 8 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
opinió

Les músiques religioses: una bona aposta cultural

El dia 5 de gener passat en aquest mateix diari, vaig rebre un suggeriment d'una de les persones que més treballen i s'estimen la música a Girona, Josep Pujol i Coll. Llavors va escriure que era un bon moment per no fer l'onzè Festival de Músiques Religioses i del Món.

Avui escric per agrair-li el suggeriment. Però també per afegir-hi que creiem que no li hem de fer cas, perquè –tal com ell mateix admetia en la carta– el concepte continua sent ben interessant: «Un festival d'espiritualitat multicultural en una ciutat on la religió ha deixat una petja notable.» Els directors i jo mateix no compartim ni que no s'hagi consolidat un públic estable, ni que el festival no hagi contribuït a estabilitzar un teixit de producció artística pròpia, ni la comparació amb Temporada Alta o Temps de Flors. I en donaré algunes bones raons.

El Festival de Músiques Religioses del Món de Girona ha aconseguit passar al davant d'altres grans festivals de les comarques gironines en venda d'entrades i, per tant, els resultats de taquilla són ben satisfactoris. En la darrera edició, a més, vam aconseguir que una producció pròpia fos comprada pel Mercat de Música Viva de Vic per a la seva sessió inaugural. I, tot això, ho hem fet amb un pressupost molt inferior al dels grans festivals musicals de les comarques gironines. El nostre festival forma part del patrimoni cultural de la ciutat i el reforça. En un entorn adequat per a la reflexió i l'espiritualitat, la ciutat de Girona compta amb una bona programació, culturalment diversa i potent, durant un període concret de l'any. Juntament amb el festival Schubertíada de Vilabertran, per a mi, són les dues apostes musicals amb una línia estratègica més clara i perfilada. D'altra banda, la comparació directa és poc pertinent, perquè són models diferents, tant per la dotació pressupostària i durada de Temporada Alta com per l'experiència i les cinquanta edicions de Temps de Flors.

Finalment, vull deixar clar que l'Ajuntament no s'allibera de mitja gestió de l'Auditori. Ni de bon tros! El que estem fent és una proposta valenta a partir de múltiples col·laboracions publico-privades, per millorar la nostra programació cultural i musical. Cal recordar que hem aconseguit que l'Auditori de Girona sigui el segon més important de Catalunya. Per la qual cosa té exigències i rigors, que en un temps difícil de crisi requereixen bones dosis d'imaginació, d'innovació i de creativitat per mantenir un projecte de primeríssim nivell. Per acabar, m'agradaria animar tothom a continuar aquest bon exercici d'intercanvi d'opinions sobre la política musical a la ciutat de Girona.

(*) Regidor delegat adjunt a alcaldia de l'Ajuntament de Girona

Darrera actualització ( Dilluns, 18 de gener del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Nacional la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us va agradar la gala dels Premis Gaudí de Cinema?
Us va agradar la gala dels Premis Gaudí de Cinema?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook