Dimecres, 23 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
CORTINA DE FUM

Roig i blau

Ahir encara podia veure, via balconada veïna, un entrepà de banderes que en les últimes setmanes ha estat força estès. L'editor Ernest Folch piulava fa uns dies a la xarxa: “Algú parlarà de la guerra de banderes als balcons de Barcelona o també farem veure que no ho veiem?”. Som-hi. Primer pis, estelada blava, segon i tercer pis, banderes espanyoles, quart pis, estelada vermella. Hi ha hagut guerra freda de banderes, sí. Però això enllà, dubto que molts dels qui pengen estelades al seu balcó o dels qui les duien a la manifestació del 10-J coneguin del tot el sentit de dur-ne una amb estel vermell o amb fons blau. I hi és.

Roig i blau. Dos mons. Com de costum, el vermell s'identifica més amb l'esquerra, i el blau amb la dreta, o en aquest cas, amb la resta. Vermell, energia, fortalesa, passió. Blau, lleialtat, confiança, ordre. Hi havia un bon equilibri, espontani, d'un i altre color en les estelades del 10-J. Però amb aquests conceptes s'hi juga molt en comunicació política, i mai de forma casual.

Van veure dijous la celebració dels deu anys de ZP al capdavant del PSOE? Tot vermell, amb complement blanc. A terra, davant el faristol, “10 ZP” escrit sobre fons ben vermell, a l'estil de les samarretes que es pengen als estadis en homenatge. La roja intravenosa, i ni rastre del blau amb què tradicionalment el PSOE acompanya també generosament la seva escenografia quan governa. Era dia d'essències socialistes. De projectar que combaten amb energia la poca confiança que el govern del PSOE desperta.

Darrera actualització ( Dissabte, 30 d'octubre del 2010 18:02 )
Publicat a
  • Avui 24-07-2010 Pàgina 25

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Charcutero/a

CHARCUTERIA SANTY

22/05/12 19:50 - BARCELONA

Regulatori industria farmaceutica

BCN Health

22/05/12 14:33 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Us agrada la nova indumentària del Barça?
Us agrada la nova indumentària del Barça?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter