Jason Li és un xinès de 26 anys que ha viscut més de la meitat de la seva vida als EUA i els últims dos anys a Catalunya. Des de fa poc ha estat treballant en un assaig gràfic sobre les seves experiències catalanes, del qual ja hi ha dos capítols disponibles (en anglès) a: http://www. adeu-barcelona-catalunya.com. El primer capítol, sobretot, és una síntesi reveladoríssima de què passa a un estranger quan aterra a la capital del país amb vista a residir-hi.
A les primeres vinyetes veiem com, al Jason, l'atabalen força residents forasters que li diuen que els catalans no tenen sang a les venes, que són freds i secs, fins que Jason acaba caricaturitzant aquesta actitud amb un dibuix d'un toro amb un cor il·luminat (que ve a ser la visió que aquests forasters tenen dels espanyols autèntics) i un ase decandit (la que es té dels catalans). Gens satisfet amb aquest maniqueisme, tot seguit l'autor resumeix la història de Catalunya amb precisió i acaba citant fragments d'algun discurs polític d'en Joan Laporta per donar una idea del conflicte actual.
Llavors, havent-se trobat amb una noia japonesa que se sent catalana, conclou que amb l'aprenentatge de l'idioma n'hi ha prou per ser català. I que si hi ha residents estrangers que diuen que els catalans tenen la sang freda és perquè així –rient-se dels autòctons– se senten més units entre ells: una opció fàtua.
Tant de bo que jo hagués pogut regalar aquest assaig gràfic a la munió d'estrangers catalanofòbics que coneixia als anys 90: al cap i a la fi, quatre imatges valen més que trenta mil paraules malgastades cada vespre.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.