Dissabte, 11 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Peatges a internet

En nom de la seguretat i de la lluita contra el terror, els governs de països com Índia, Aràbia Saudita i Emirats Àrabs Units reobren polèmiques com la de la censura de Xina amb Google i demanen al fabricant de telèfons mòbils Blackberry que permeti l'accés als seus servidors. L'espionatge contra el terrorisme s'imposa al dret a la intimitat i la privacitat dels ciutadans.

Aquest és un agost negre per a la comunitat internauta. L'ofensiva contra Blackberry coincideix amb l'aposta de Google i de la companyia de telecomunicacions Verizon de reclamar al regulador dels Estats Units una internet de dues velocitats en funció dels serveis, és a dir, que l'accés mòbil a la xarxa tingui un tractament diferenciat. Com que els usos i consums augmenten en telèfons, ordinadors portàtils, iPads i altres dispositius mòbils, els monstres d'internet i de les telecomunicacions hi veuen una gran oportunitat de negoci en les plataformes digitals. Com que el trànsit augmenta, demanen autopistes de peatge i deixar als usuaris que no passin per caixa autovies i carreteres secundàries.

La neutralitat d'internet està amenaçada. Si prospera el globus sonda de Google i Verizon s'acabarà l'era d'una xarxa lliure i oberta. Avui els serveis i els continguts no pateixen cap discriminació d'accés per raons comercials. Si la democràcia és un home un vot, a internet tots els bits són (encara) iguals. Aquesta internet idíl·lica, democràtica i que en el cas català ha permès una espectacular presència global de la llengua tindria els dies comptats. L'amenaça nord-americana ha encès els internautes organitzats, que retreuen a Google que traeixi el seu propi lema, “Don't be evil”, “No facis el mal”. Google, icona de llibertat, ha passat de la simpatia a l'antipatia.

A Catalunya, la majoria d'usuaris ens mirem aquestes pugnes globals amb distància. L'operador de telecomunicacions neutre català és un projecte segrestat; al barri de Montflorit, al costat del sincrotró Alba, els veïns pateixen talls constants a internet; i entre Vilademuls i Vilavenut poder enviar aquest article per correu electrònic és una odissea amb Movistar.

Darrera actualització ( Dijous, 19 d'agost del 2010 02:00 )
Publicat a
  • Avui 19-08-2010 Pàgina 15

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
 

Tradueix-nos - Translate