Divendres, 10 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

‘Invictus’

Trossos

‘Invictus’
No he vist encara Invictus, la pel·lícula de Clint Eastwood a partir del llibre de John Carlin El factor humà. Però havent llegit el llibre, vist el tràiler i sabent-ne el repartiment, ja estic segur de dues coses. Una, que ploraré com una Magdalena quan vagi al cinema (de fet ja vaig plorar llegint el llibre). L’altra, que és del tot recomanable anar-la a veure. Primer, per la història que explica. Segon, per com l’explica, per poc que segueixi l’estratègia narrativa del llibre. Tercer, per les coses que ajuda a entendre.

Política
A través d’un partit de rugbi, la final de la Copa del Món entre Sud-àfrica i Nova Zelanda, entenem el disseny de reconciliació que va dibuixar Nelson Mandela i que va permetre sortir de l’apartheid sense entrar en una guerra civil que en alguns moments semblava inevitable. Una estratègia de creació d’un nou patriotisme sud-africà que pogués integrar tots els seus ciutadans i del qual ningú no se sentís exclòs. Però a través d’aquesta peripècia política concreta, tenim un model de polítiques de transició pacífica, de superació de les cotilles que de vegades semblen insalvables de la història. De fins a quin punt la voluntat pot superar els conflictes que semblen condemnats a eternitzar-se.

Esports
Però la pel·lícula, i el llibre, són eficaços perquè parlen d’història i de política des de les emocions i els sentiments. Llavors, no és estrany que hagin escollit un esdeveniment esportiu per explicar-ho. La nostra època no s’entén sense el pes que hi té l’esport, que és una de les grans reserves d’emoció, d’èpica i de sentiment col·lectiu. Per bé i per mal. Gràcies a l’aportació de l’esport, una història d’estratègia política, de transició fonamentada en la reconciliació, de creació d’una nova consciència nacional damunt de bases noves, esdevé una faula eterna i emocionant sobre el perdó. Sobre la força del perdó.
Darrera actualització ( Divendres, 3 de setembre del 2010 16:24 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
Us sembla que CiU i PP arribaran a un pacte per a tota la legislatura?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate