La Confederació d’Entitats Culturals Regionals de Catalunya (Cecrec) s’ha posicionat en contra de la celebració de consultes de caràcter sobiranista que diverses entitats privades sorgides de la societat civil han convocat per al 13 de desembre en 161 municipis catalans.
Les cases regionals, com a part integrant d’aquesta societat civil catalana, tenen tot el dret de prendre partit, de la mateixa manera que ho poden fer els minyons escoltes, l’associació de puntaires, el centre excursionista, el club de bitlles del poble del costat i els de l’Associació Cultural de Sevillanes de Sils, els quals han donat suport a la consulta.
La llàstima, però, és que els de la Cecrec no s’hagin posicionat a favor d’una determinada opció i hagin presentat els seus arguments, sinó que han preferit carregar contra el fet en si, la convocatòria de consultes, i ho han intentat raonar amb el discurs de la por de sempre. Segons ells, tot plegat serà “perjudicial per a la convivència pacífica”, que ve a ser el mateix que dir que els que vulguin la independència estan millor calladets.
És una llàstima, sincerament, que aquests catalans adscrits a les cases regionals creguin que tapar la boca als anhels de part de la mateixa societat de què formen part sigui un bon servei a les idees de la llibertat i la democràcia.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.