Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Límits

Trossos

No sóc gens partidari de convertir la immigració en un tema tabú del qual està prohibit parlar en campanya electoral. Els partits tenen dret a tenir idees i programes diferents sobre aquesta qüestió i els ciutadans tenim dret a conèixer aquests programes i avaluar-los, com avaluem les seves idees sobre economia, sobre seguretat o sobre autogovern. No crec que sigui útil aplicar a aquest tema la noció del políticament correcte entesa com una forma de censura implícita: només es pot dir el que hem quedat que es pot dir. N’hem de parlar i podem discrepar. Però hi ha uns límits.

Llibertat. Les lleis posen aquests límits. El sentit comú, també. I no podem apel·lar a la llibertat d’expressió per forçar-los. L’experiència del segle XX ens ha demostrat que les paraules no són sempre innocents. Que hi ha paraules que empenyen cap a fets inadmissibles i hem d’intentar aturar el procés abans d’arribar a aquests fets. Podem aprendre de l’Alemanya dels anys trenta o dels Balcans dels anys noranta: hi ha discursos culpables. Legalment o políticament o moralment. On són els límits? En el menyspreu a les persones, en la culpabilització dels col·lectius, en la generalització irresponsable. En la incitació al recel o l’odi contra grups.

Badalona. No sé si el PP de Badalona ha superat els límits que marca la legalitat. Ha superat els que marca el sentit comú. Ha passat les línies vermelles. I tant que s’ha de poder parlar i discutir d’immigració, en campanya! I tant espai que hi ha entre el discurs angelical que nega l’existència dels problemes i la realitat. Però aquest espai l’hem d’ocupar amb discursos diversos, responsables, complexos. O si no, s’ompliran amb eslògans de quatre paraules, dites a crits. I això és un desastre. Gairebé en tots els temes complexos, però en aquest encara més, si algú pot dir tot el que en pensa només en una frase, la frase és sospitosa.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 21:38 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter