Llegir els acords i projectes que aproven els governs permet trobar de vegades notes d'humor, com ara recentment l'anunci del Consell de Ministres d'inici d'un pla (Avanza 2) per aconseguir que l'any 2015 les administracions públiques ja no elaborin documents en suport paper. Segons diu el govern central, d'aquí a cinc anys ja no veurem més els clàssics expedients farcits de documents, no s'utilitzaran els típics papers amb capçalera i les impressores ja no serviran perquè tot serà electrònic. Realment més val entendre-ho com una broma, perquè qualsevol que conegui mínimament l'administració sap que l'única manera de fer desaparèixer el paper de les oficines públiques per aquelles dates, d'aconseguir que no se n'hi vegin, serà començar a pensar a fer amagatalls i implantar procediments d'ocultació. Si la cosa ha d'anar per aquí proposo la construcció de parets giratòries, amb prestatgeries per als documents en paper per una banda (per treballar quan no hi hagi públic) i cartells turístics per l'altra (per quan entri un ciutadà), taules amb calaix com els dels antics pupitres escolars (al cim només pantalla d'ordinador i teclat i a sota els expedients entaforats com es pugui), paviments falsos amb les carpetes d'arxiu a sota... De possibilitats, com es veu, ja n'hi ha. No serà ben bé sense papers però almenys serà sense papers a la vista.
Opinió
Administració sense papers
Altres articles de l'autor
- 23/05/2012 Esperanza Aguirre, la llarga
- 22/05/2012 Nit de Flors
Publicat a
- El Punt Comarques Gironines 11-10-2010 Pàgina 10
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.