Dijous, 23 de febrer del 2012

Castell-Platja
d'Aro
Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 2 comentaris Enviar un comentari
Vuits i nous

Els candidats de Berga

anthony garner

Fa uns trenta anys jo treballava a l'Ajuntament de Mataró i un dia, per Corpus, el regidor de Cultura em va demanar que l'acompanyés a Berga. El regidor, que es deia Remigi Herrero i que era originari d'un poble de Valladolid, tenia interès a observar la Patum.

Ens vam fer presents a l'Ajuntament de Berga abans de l'inici de l'espectacle, on ens va rebre el seu regidor de Cultura, que ja estava avisat de la visita. Vam recórrer l'edifici consistorial, vam fer els honors als gegants i guites preparats per sortir a la plaça, vam saludar uns joves que demanaven foc i salts, vam sortir al balcó per veure el panorama humà, que també demanava foc i salts, i al final el regidor de Berga em va cridar a part.

A cau d'orella em va preguntar: “D'on ha sortit aquest Remigi Herrero?” Pel to vaig entendre que l'incomodaven el cognom, Herrero, i la manera que tenia de parlar el català que, per entendre'ns i anar ràpid, podríem anomenar el català Montilla. Vaig fer una defensa del meu regidor dient a aquell home que feia més per la cultura de Mataró i de Catalunya que molts mataronins i catalans, però ja vaig veure que no el convencia. Segons el regidor de Berga, per dirigir el país t'havies de dir Puig i parlar com mossèn Ballarín, el capellà de Queralt enfilat allà al cim.

Aquest diari publicava l'altre dia els candidats a l'alcaldia de Berga en les eleccions de maig. Al costat del de CiU, que es diu Juli Gendrau, i la d'ERC, que es diu Mònica Grandia, el del PP es diu Joan Antoni López; la del PSC, Encarna López; el d'ICV, Josep Antoni Hernández, i la de la CUP, Anna M. Guijarro.

Abans de treballar a l'Ajuntament de Mataró havia fet classes molts anys a l'escola Freta de la mateixa ciutat. Vaig tenir un alumne de pares murcians i aragonesos que es deia José Manuel Jiménez i només parlava en castellà. Ara es fa dir Josep Manuel, alguns li diuen Ximenes i és el regidor d'Arenys de Munt que va organitzar la consulta independentista, la primera, que va tenir la seva culminació en la consulta de Barcelona d'abans-d'ahir.

Darrera actualització ( Dimarts, 12 d'abril del 2011 02:00 )
Publicat a
  • Avui 12-04-2011 Pàgina 2

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Rubèn D. Andrés

Classificar la gent pel seu origen és, i sempre ha sigut, un error. Cal mirar les qualitats humanes que la persona posseeix.

avatar Josep M Boix Masramon (Sant Miquel de Campmajor)

Traiem-nos del cap d'una vegada aquesta estretor de mires, de classificar encara els catalans pels seus cognoms. Hi ha magnífics catalans que es diuen López, Castellanos, Martínez, González... I esperem que ben aviat hi haurà Suleimans, Mohamets, Ollantas... Catalunya té arrels milenàries que cal cuidar. Però és la construcció del país, el que ens unirà. El futur ens espera a tots.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Fés Castell-Platja d'Aro/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Ha de ser suficient entregar l’habitatge per saldar l’hipoteca?
 

Tradueix-nos - Translate

Google +

Segueix-nos a Twitter