Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Sota el llustre de la ‘sociovergència'

Cada vegada que CiU i PSC s'asseuen a parlar hi ha qui corre a enllustrar la placa de la sociovergència. Ahir ambdós partits van celebrar al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) una cimera amb el propòsit d'explorar camins d'acord en la governabilitat. La trobada ha tornat a fer córrer aquesta paraula que sembla que ha d'obrir panys i portes a milers i que, en realitat, només els obrirà en funció de les respectives estratègies polítiques perquè l'acostament entre aquestes dues formacions que competeixen pel govern és un trencaclosques amb moltes peces duplicades, amb d'altres d'encaix impossible i alguna més que s'ha extraviat per sempre.

La rivalitat entre CiU i PSC és un handicap important per compartir camí: el PP de Catalunya no és rival per a CiU ni aquí ni a Espanya, i com a suport governamental pot resultar més còmode que el del PSC, sobretot quan els conservadors espanyols governen Espanya amb majoria absoluta i les escasses possibilitats de treure'n concessions passen per no donar l'esquena als seus representants a Catalunya. Però també és evident que en aquesta actual etapa el PPC s'ha autoadjudicat en la política catalana un paper de mediador amb el govern espanyol i en la política espanyola, un paper de moderador a la baixa de conceptes sobiranistes
i de polítiques socials, i que això podria arribar
a entelar la projecció
del programa de govern convergent. Davant d'aquest risc, una entesa moderada i flexible amb
el PSC podria fer de netejavidres automàtic.

Un altre factor a resoldre entre CiU i PSC és la presa de posició davant de l'evolució del concepte autonomista: el PP posarà com a excusa la difícil situació econòmica i social per executar un procés de recentralització i de diputacionalització de les autonomies que trobaria en el PSOE històric consensos importants. Falta saber quin serà el resultat del congrés dels socialistes espanyols per imaginar la intensitat amb què es complicitaran amb el retrocés autonomista i amb quin grau d'intel·ligència serà capaç de conduir el PSC la fase renovadora que ara diu que ha encetat. És per això, perquè no hi ha cap dubte que aquest punt serà fonamental, que CiU i PSC ja han dit que no hi ha cap pressa.

Darrera actualització ( Dimecres, 25 de gener del 2012 11:35 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Ramon Sayol Fontbernat (Barcelona)

El gran problema es que el PSC, no sap encaixar la seva política catalana amb la castellana

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter