Diumenge, 12 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Opinió
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
la galeria

Poetes noruecs i catalans

La setena edició de Veus Paral·leles reuneix poetes catalans i noruecs. La gira pels Països Catalans va començar diumenge a Vilafranca del Penedès i avui dimecres, a les vuit del vespre, arriba a Tarragona, al Teatre el Magatzem del carrer de Rèding. Enguany el ritme de la passejada serà més intens que en altres ocasions, perquè en el que resta de setmana visitaran Mallorca, on actuaran a l'antiga casa del poeta Joan Alcover, a Palma, i a Búger, i, una altra vegada a la península, a Badalona i a l'Espai Brossa de Barcelona. Es va convertint en una tradició, aquest agermanament entre la poesia catalana i la d'una cultura cada any diferent conduït per Albert Mestres i Sofia Fonseca, amb la poderosa funció d'intèrpret exercida per l'actriu Mireia Chalamanch. Bascos, gal·lesos, asturians, amazics, italians, han passat per l'escena del Magatzem o el Metropol en uns espectacles sobris pensats per destacar les veus dels poetes. Dels fiords a les cales combinarà la poesia catalana i la noruega de Jaume Pont, Torgeir Schjerven, Gabriel de la S.T. Sampol, Arne Ruste, Montserrat Costas, Inger Elisabeth Hansen i Isabel Garcia Canet. És una mena de final de curs de la literatura en aquesta ciutat, just abans de la pausa de juliol i agost, quan, si de cas, les propostes literàries s'han de plantejar d'una altra manera, d'acord amb la lleugeresa que sembla que la calor de l'estiu reclami. No vull llançar idees, que van molt cares, i en temps de crisi no es poden malversar els esforços, però per a un altre any podríem plantejar-nos aquest recital que ens visita més com un inici que com un final de temporada. Mentrestant, avui que tot just el mes de juliol s'enceta convé que el Magatzem s'ompli perquè l'ocasió és excepcional i no s'ha de desaprofitar, la ciutat ha de demostrar que reconeix les propostes escèniques i poètiques de qualitat i rebre com es mereixen aquestes Veus Paral·leles.

Darrera actualització ( Dimecres, 1 de juliol del 2009 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Hostalric/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
Creieu que hi haurà una vaga general contra la reforma laboral?
 

Tradueix-nos - Translate