Opinió

Desenvolupament turístic

El programa Turisme 360 graus vol incrementar la competitivitat de la indústria turística gironina

La rapidesa amb què canvien les tendències del mercat turístic, l'omnipresència de les noves tecnologies, la creació de productes i la forta competència de destinacions similars a la nostra de l'Arc Mediterrani van ser els motius principals que ens van fer desenvolupar el programa de formació professional contínua Turisme 360 graus del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.

Més de 1.250 professionals del sector turístic s'han format en el decurs de 27 cursos temàtics en els darrers tres anys. El programa Turisme 360 graus va ser pensat per donar i ensenyar estratègies de màrqueting, comunicació 2.0 i comercialització als professionals del sector gironí, i incrementar la competitivitat de la indústria turística gironina a fi de dotar-la amb les eines necessàries perquè la Costa Brava i el Pirineu de Girona continuïn sent una destinació líder en el context turístic internacional.

Les jornades, els cursos i els tallers que hem proposat tractaven temàtiques tan diverses com ara internet 2.0 i les xarxes socials, claus del negoci turístic actual; innovació a l'empresa turística; creació d'un web amb WordPress; tècniques bàsiques del màrqueting digital; geolocalització com a eina de desenvolupament turístic; comercialització de productes turístics, etc., totes interessants per als professionals vinculats al món del turisme i la societat gironina.

El curs Turisme 360 graus 2012-2013 el vam començar a la tardor amb novetats en les temàtiques dels tallers. La darrera de les sessions duia per títol Líders en el canvi: construir el futur amb les fortaleses del present, a càrrec de l'experta coach d'ARETé-activa, coach ontològica i transformacional, Mònica Aldegunde. Una sessió que va servir per mostrar els valors positius que hi ha en un equip de treball d'una entitat o empresa turística i com exportar-los a l'exterior per treure'n el màxim rendiment. Amb aquest tipus de tallers es vol aconseguir que els participants potenciïn i millorin els procediments i, fins i tot, reestructurin o canviïn, si és convenient, mètodes per adaptar-se amb èxit a aquests temps mutants.

Al Patronat de Turisme Costa Brava Girona estem convençuts que la formació contínua és fonamental per al temps que ens toca viure, i que l'atenció als clients i la qualitat dels establiments són, cada vegada més, elements vitals per poder oferir una bona imatge de la nostra destinació i de la nostra indústria. El turisme ha evolucionat cap a la compra d'experiències turístiques i no n'hi ha prou amb romandre al llindar del nostre establiment veient passar possibles clients que no sabem què volen, què necessiten i què els podem oferir.

Actualment, al màxim organisme de promoció turística de la demarcació de Girona, s'està treballant en noves propostes de cursos i tallers perquè estem amatents al que el sector ens demana i seguim creient que la formació és una bona eina de desenvolupament turístic, ja que tenim la certesa que som un sector dinàmic, innovador i un veritable motor per al país.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.