Opinió

opinió

Una marca de futur

L'especial i privilegiat entorn natural de l'Empordà, la seva riquesa patrimonial i les seves potencialitats enogastronòmiques en fan una destinació turística de primer ordre, encara més atractiva per l'atmosfera de genialitat que ha deixat en aquesta nostra terra la petja d'artistes, poetes i pensadors singulars que han configurat el particular caràcter empordanès. Figures universals com ara Dalí o Pla, però també d'altres com ara Fages de Climent, Monturiol o Deulofeu, en són una mostra.

L'Empordà, i ara em refereixo a l'Alt i el Baix Empordà, abarca un extens territori de gairebé 1.800 km2 poblats per uns 300.000 habitants, una xifra que sense cap mena de dubte es duplica durant els mesos d'estiu. L'oferta important d'establiments i places turístiques confirmen que som un espai amb unes potencialitats notòries i una font de dinamització i riquesa de primer ordre. En aquest context de dificultat econòmica, tenir al davant un element que genera i pot arribar a generar tanta productivitat i riquesa ha de ser valorat, estudiat i reforçat.

Els actius i atractius de l'Alt i el Baix Empordà són palpables i indiscutibles. Fins ara han reeixit amb solvència i s'han difós arreu de Catalunya, de l'Estat espanyol i d'Europa amb campanyes de promoció i màrqueting potents, però separadament. En aquests moments, el repte és integrar tots els valors que poden oferir les dues comarques conjuntament sota el paraigua de la marca Empordà. Dijous passat, a la Casa Empordà de Figueres, vam passar d'aquest repte a l'acció amb la formalització d'un conveni impulsat pel mateix Ajuntament de Figueres i els consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà mitjançant l'encàrrec d'un estudi a la Universitat de Vic que permetrà definir i desenvolupar la marca Empordà. Aquest fet sense precedents ens obre un horitzó francament esperançador. Imaginem què pot arribar a passar a partir d'aquest moment, en què Alt i Baix Empordà sumen esforços per posar en comú els seus elements turístics tangibles i intangibles i per disposar-los en un pla de màrqueting unitari –dit en paraules d'estratègia de comercialització, per reforçar les famoses quatre pes del món del màrqueting: producte, preu, promoció i distribució (placement en anglès).

Segurament, el secret per aconseguir optimitzar la marca Empordà és donar-li un valor afegit que ens diferenciï com a destinació turística i que ens permeti ser més competitius. Tot just comencem i ens queda molta feina per fer, però assumim el repte amb il·lusió i amb moltes ganes. Iniciem un viatge que ens ha de portar, així ho esperem, a l'èxit com a territori i com a focus d'atracció de visitants, i en aquest trajecte no estalviarem esforços per assolir el nostre objectiu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.