La FIFA ha anunciat aquest dimecres la composició oficial dels bombos per al sorteig del Mundial de Sud-àfrica 2010 que demà se celebrarà a Ciutat del Cap. I la gran novetat és que ha decidit incloure Holanda com a cap de sèrie en detriment de França.
L'entitat ha pres aquesta decisió per tancar d'una vegada per totes la polèmica per les mans de Thierry Henry en el França-Irlanda de classificació per al Mundial. Amb aquesta decisió s'espera compensar Irlanda, que havia demanat poder participar en el Mundial.
Així, França passarà al bombo quatre, on es troben la resta d'equips europeus. Al costat hi haurà, per criteris geogràfics, Dinamarca, Grècia, Eslovàquia, Eslovènia, Portugal, Sèrbia i Suïssa.
El bombo número u estarà format per l'amfitrió i els caps de sèrie, triats en funció del lloc en la classificació FIFA a octubre de 2009, segons explica l'organisme en la seva web.
Al costat de la mateixa Holanda i d'Espanya apareixen Itàlia, Anglaterra, Alemanya, Brasil, Argentina i Sud-àfrica (amfitriona).
El segon bombo tindrà els conjunts del grup asiàtic (Austràlia, Japó i les dues Corees) al costat de l'equip d'Oceania (Nova Zelanda) i els de l'Amèrica del Nord, Centreamèrica i el Carib (Estats Units, Mèxic i Hondures).
Finalment, en el tercer bombo estaran les seleccions de Sud-américa (Xile, Uruguai i Paraguai) al costat de les d'Àfrica (Ghana, Algèria, Nigèria, Camerun i Costa d'Ivori).
Pel que fa al procediment, el màxim organisme del futbol mundial ha confirmat que en la mesura que sigui possible intentarà que no coincideixin en un grup equips del mateix continent.
D'aquesta manera, tots tindran almenys un equip europeu i un màxim de dos, mentre que Brasil i Argentina s'enfrontaran a un país africà i Sud-àfrica a un de sud-americà en estar barrejades totes dues confederacions en el tercer bombo.
Esports
La FIFA anuncia que Holanda serà aquest dijous cap de sèrie en detriment de França
Amb aquesta decisió s'espera compensar Irlanda per les mans de Thierry Henry en el França-Irlanda de classificació per al Mundial
Notícies relacionades
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.