Dijous, 23 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Esports
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 17 comentaris Enviar un comentari

Solidaritat vigilarà els decibels de l'himne d'Espanya a Mestalla

La coalició independentista s'adreça a l'Ajuntament de València per impedir que la peça sone a 120 decibels en la final de Copa, com pretén la Federació

SI adverteix de les conseqüències per a la salut i assegura que la mesura és pròpia de “ments malaltisses”

Preparatius a Mestalla per a la final. Foto: EFE.

Solidaritat Catalana per la Independència (SI) ha amenaçat amb demandar l'Ajuntament de València si no fa cas a l'escrit que el subgrup parlamentari li ha adreçat exigint que no s'emeti l'himne espanyol a 120 decibels a la final de la Copa del Rei de demà dimecres a Mestalla. Solidaritat protesta així contra la mesura que ha impulsat la Real Federació Espanyola de Futbol d'emetre l'himne amb “una càrrega brutal de decibels” per tal d'evitar els xiulets de protesta dels seguidors. L'emissió dobla els nivells permesos per la legislació del propi Ajuntament i la Generalitat Valenciana. Segons SI, la mesura és pròpia de “ments malaltisses” que pretenen fer entrar l'himne “a base de sang” i que atempta contra la salut dels seguidors.

Amb aquesta iniciativa, la Federació pretén evitar la sonora xiulada que va tenir lloc en la final que Athletic Club de Bilbao i F.C. Barcelona van jugar fa dos anys, també a València.

Segons Santiago Espot, que ja va ser demandat fa dos anys per impulsar la xiulada contra l'himne i el Rei en l'esmentada final, entre el públic hi haurà nens petits i gent gran la salut dels quals pot córrer perill.

De fet, Espot s'ha queixat que ni la Generalitat de Catalunya ni l'Ajuntament de Barcelona ni el F.C. Barcelona hagin emprés mesures contra la iniciativa de la Federació per tal de “vetllar” per “la salut dels 20.000 barcelonistes” que es desplaçaran a l'estadi de Mestalla.

Per aquests motiu des de Solidaritat s'ha adreçat un escrit a l'Ajuntament de València on s'exigeix que no s'emeti l'himne als decibels anunciats. Si no es té en compte el document, SI ha amenaçat amb demandar el consistori per vulnerar la llei 7-2002 de 3 desembre contra la contaminació acústica.

Des de Ciutadans han volgut respondre a SI arremetent contra Espot i qualificant-lo de “guardià de les essències pàtries” responsable de “la sonora xiulada” a l'himne espanyol, un acte “fora de lloc, de falta de respecte”. En aquest sentit, ha convidat als diputats de SI i als seus seguidors a “comportar-se amb respecte” a l'hora de sentir l'himne d'Espanya “per més llunya que els resulti”. “Que es girin d'esquena, que facin el pi o que ensenyin el cul, si volen, però que no facin de l'enfrontament una forma de guanyar espai polític”, ha conclòs Cañas.

Darrera actualització ( Dimecres, 20 d'abril del 2011 07:56 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar francesc-xavier miralles

90 decibels es igual a una revisió d´oida cada any, 120 decibels revisió cada sis mesos. Aixó es contaminació acustica i tot el demésw es nacionalisme.

avatar Rubèn D. Andrés (Vinaròs)

Efectivament, sotmetre els espectadors, infants inclosos, a una allau tan brutal de decibel·lis és propi de ments malaltes. Deuen pensar que si els catalans emmalalteixen de l'orella, és igual. Que ben merescut s'ho tenen. Hem de denunciar i parar els peus a aquests dements que volen imposar "El Himno" per la força animal.

avatar Lluís Casanova i Etxebarria (Mollerussa)

Denúncia per atemptat a la salut pública! El fiscal hauria d'intervenir d'ofici, oi?

avatar Jofre Naré De Sec (Gràcia)

Aquesta mesura del "por cojones se oirá el himno de la patria española" es propi d´una pel.lícula de l´Stanley


Kubrick o d´un manament d´ultratomba del caudillo. Ara el que han aconseguit és que posin el volum que posin


l´himne els xiulin tots els catalans a Mestalla més que mai.

avatar Maria Gir (Barcelona)

Us queixeu de que hi ha catalanofòbia quan vosaltres sou españofòbics? ELq ue no vulgui tenir contaminació acustica que no vagi al camp!

avatar Pol Bisbe (Bordils)

AH, OSIGUI MARIA, ARA JO NO PUC ANAR A VEURE EL PARTIT PERQUÈ LA CONDICIÓ ÉS QUE EM DESTROSSIN LES ORELLES?


S'HA DE SER HIPÒCRITA A NO PODER MÉS EH! TANT INDEPENDENTISTE S COM ESPANYOLISTES HI HAURIEN D'ESTAR D'ACORD, PERQUÈ ET RECORDO QUE TAMBÉ VINDRAN NENS DE MADRID, I PILLARAN IGUAL.


VERGONYA T'HAURIA DE FER!

avatar Jorge González González (Cádiz)

Qué locos éstos del SI...

avatar pep fiol extremo (palma)

es por culpa vuestra, los Españoles queremos oir nuestro himno en  una competicion española, en territorio español, y en compañia de nuestro jefe de estado, si no os gusta jugad la copa de cataluña y ahi haceis lo que querais seguro,que van a ver el partido 200 niazionalistas lavadocerebros

avatar Enriqueta Vallecs (Barcelona)

Maria, t'hi has lluït...  a 120 decibels, "llindar de dolor acústic". Es pot denunciar per lesions.


La diferència és que nosltres no els volem envaïr, assassinar, violar, imposar la nostra llengua i cultura, saquejar... ho enténs??


El que hauríem de fer és no participar en aquesta copota d'aquest reiot mig subnormal!! Això ens fa espanyols, ens inclou en el seu món. Vaig llegir de no recordo quiina analista nòrdica que deia que l'estat espanyol ja només existia a la "liga española"

avatar JOAQUIM MATAS VIVES (Pineda de Mar)

Penso que els de SI (per exemple, ja que s'hi podrien apuntar altres) haurien de mesurar els decibels i, si s'escau, presentar la demanda corresponent; arreplagar els calers de la demanda i fer una bona costellada.


Per un altre cantó, ja es prou gros que aquests espanyolots que es queixen dels comentaris i prefereixen a que els hi rebentin el timpà a notes de la granadera amb tal de sentir-se espanyols; abans la pàtria que la salut, abans la pàtria que el benestar dels teus. I ens diuem nacionalistes a nosaltres? Ah, deu ser per que ells en són ultra-nacionali stes.

avatar Jofre Naré De Sec (Gràcia)

Enriqueta tens tota la raó del món.


Pep Fiol li recordo que el partit es juga a València, País Valencià, i si s´ha de posar un himne quin millor que la Muixeranga, per exemple.

avatar pep fiol extremo (palma)

señor jofre, se juega la copa de España, en España asi que lo normal es el himno de Espala, o quizar tendriamos que tocar la balanguera jaja jaja jaja, vaya radicales que estais hechos catalufos

avatar pep fiol extremo (palma)

soy mallorquin, de decenas de generaciones, pero primero soy Español, como la mayoria del pueblo mallorquin, no conseguiran colonizarnos señores catalanes, solo paseensen por PAlma apenas se oye hablar en catalan , y por supuesto en multitud de pueblos ocurre lo mismo. yo a mis hijos tampoco les hablo en una lengua impuesta, por un rey asesino llamado jaume 1

avatar Jofre Naré De Sec (Gràcia)

Sr. Fiol no s´enganyi. Vostè l´únic que té de mallorquí és l´ensaimada que té per cervell. Vostè és un espanyolot de merda i col.lonitzador dels Països Catalans al qui li aniria bé un bon psicòleg per quan els catalans li diguem adéu- siau.


 

avatar Jofre Naré De Sec (Gràcia)

Per cert, me cag en ses putes mortes Sr.Fiol!

avatar Vicent Bosch i Paús

La copa del rei, l'elegit en les urnes.

avatar NACIO VALENCIANA, LLIURE SOBIRANA NACIO VALENCIANA, LLIURE SOBIRANA NACIO VALENCIANA, LLIURE SOBIRANA (NACIO VALENCIANA)

si haguera respecte als himnes de totes les nacions, com alguns reclamen respecte per al de la seua nació ¿? aixó no arrivaría a passar

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Ha de ser suficient entregar l’habitatge per saldar l’hipoteca?
Ha de ser suficient entregar l’habitatge per saldar l’hipoteca?
 

Tradueix-nos - Translate

Google +

Segueix-nos a Twitter