Ahir es va presentar a la llibreria Catalònia de Barcelona, l'obra Escoltant Guardiola. El pensament futbolístic i vital de l'entrenador del Barça en 150 frases escrita per Pep Riera, el director d'El 9 Esportiu de Catalunya, en què a través de l'anàlisi i la contextualització de 150 frases del personatge s'intenta conèixer el pensament vital i futbolístic de l'actual entrenador del FC Barcelona. En l'acte, en el qual va assistir el directiu del Barça Jacint Borràs, l'autor del llibre va destacar la «intel·ligència» de Guardiola, a qui veu com «un geni» que a la genialitat li ha afegit «reflexió i mètode» i que això el fa ser «excepcional».
El llibre, segons va explicar Riera, es divideix en quatre parts. En la primera, es repassen les frases de Guardiola en la seva etapa com a jugador; en la segona, el seu pensament sobre el futbol; en la tercera, recull de frases de companys, amics i entrenadors sobre ell, i en la quarta i última, la seva dialèctica en l'últim any com a entrenador del primer equip. Pep Riera, que va advertir que aquest no era un llibre «oportunista» per aprofitar l'èxit del triplet, va encoratjar els lectors a llegir i estudiar amb deteniment les frases i el seu contingut perquè considera que si es fa «podrem arribar a sentir-nos millors persones» gràcies a la qualitat humana que transmet Guardiola. Una qualitat aconseguida gràcies a uns valors sòlids que, segons va afegir, li van saber transmetre els seus pares. «Això ho portava de sèrie.»
Pep Riera també es va mostrar convençut que Guardiola actuarà de la mateixa manera com fins ara si algun dia arriben els mals resultats. Però com que de moment el seu pas per la banqueta del Barça és triomfant, l'autor del llibre es va atrevir a imaginar una fórmula matemàtica d'aquest l'èxit: G de Guardiola és igual a la suma de T de talent més I d'idees, multiplicat per M de mètode i tot això elevat a E d'emotivitat, partit per H d'humilitat. Finalment, Pep Riera va assegurar que les rodes de premsa de Guardiola suposaven una motivació per als periodistes, perquè no es podien quedar amb la superfície de les seves paraules, sinó que se l'havia d'escoltar.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.