Dissabte, 11 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Esports
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
BÀSQUET / LLIGA FEMENINA

Aprofiten l'avinentesa

L'Argon obté un altre triomf, en la pròrroga, i mira la taula cap amunt

El Sóller, amb el partit gairebé guanyat, regala un triple que Camps no falla

En el temps afegit, Traoré, contra el seu exequip, acaba la feina

Astou Traoré i Gisela Vega. / Foto: JORDI RIBOT / CLICKARTFOTO.
Anna Caula
ENTRENADORA DE L'ARGON
«És una victòria important perquè per fi hem guanyat un dels equips que estaven per sobre nostre. A més, guanyar a casa un partit treballat com aquest té més bon gust»
«A Hondarribia dominàvem i vam arribar a un final ajustat, però avui [per ahir] hem jugat contra un rival amb molta qualitat i molt físic que ens ha obligat a fer molt durant tot el partit»
«Felicito l'Anna [Carbó] i la Laura [Camps] per la defensa que han fet, que ens ha permès baixar els percentatges seus i negar tirs a Vega i Page»
«Havíem dit en el temps mort que la possibilitat del triple existia i hem provocat que la defensa deixés la Laura [Camps] alliberada»
«Un dels nostres secrets és que tenim una referència en atac. Un dia és una i un altre una altra. Avui ha estat el torn de l'Astou [Traoré]»

Les coses no estan per anar pel món desaprofitant els regals, i Laura Camps, experimentada com poques en l'equip gironí, ho sap prou bé. L'Argon pot mirar enlaire en la classificació després de superar per segon cop aquesta temporada –i també en la pròrroga– el Sóller, un rival directe en la pugna per entrar a formar part de la noblesa de la lliga, l'estadi més elevat a què poden aspirar els equips que no han estat confeccionats per jugar l'Eurolliga.

L'Uni, que en el primer quart va jugar a rebuf d'Astou Traoré per obrir escletxa i agafar el comandament del joc, va perdre els papers en el tercer quan, sense Laura Antoja en la direcció i sense respostes per aturar Knezevic, va veure com el rival li pujava a cavall i, ja en el darrer tram, el feia fora del partit. De mica en mica i fins a situar-lo amb 60-63 i 24 segons per jugar. Aleshores, però, en lloc de fer falta a Kiesha Brown –que va botar 16 segons la pilota sense cap pressió i que acabava d'errar dos tirs lliures amb el mateix marcador i 53 segons per jugar–, el Sóller va deixar que Camps provés un triple lateral totalment sola (63-63 a 7,9 segons). Amb això, i amb el tarannà fins ahir de les unes i les altres en els temps afegits, el resultat final estava cantat. I Traoré, tremendament motivada contra l'equip que li va negar el pa de Lliga Femenina després de ser clau en l'ascens de les illenques, va acabar la feina que havia començat en el primer quart.

Al principi i al final.

Van ser les transicions de la senegalesa, que quan hi havia un tir a la seva cistella ja era a la pista contraria, el que va propulsar l'equip en l'inici: 16-12 amb 10 punts seus. El Sóller, que situava Knezevic sobre Antoja en els atacs estàtics, tampoc no era coix –en els primers 14 atacs dels dos equips se'n van anotar 10–, i el primer quart acabava amb un lleuger avantatge local (22-17) fruit de la nul·la concessió del rebot ofensiu. Amb el partit en progressió, les illenques van començar a defensar el 2x2 –en el primer quart, la jugadora amb pilota sempre l'acabava, fos penetrant o amb tirs de mitjana distància– i, en atac, buscaven Knezevic –8 punts en el segon quart– per fer el que tots els equips fan contra l'Uni: atacar-lo amb una jugadora gran jugant de cara (31-29). Tot i això, cinc punts d'Antoja rescataven a les gironines.

Una base que al descans, ja amb el dit masegat, no podia sortir d'entrada i que deixava l'equip orfe de direcció. Amb Brown al comandament l'acumulació de mals atacs i pilotes perdudes –9 en el tercer quart– va ser total, però com que es defensava bé la zona es podia contenir l'atac illenc (49-46). En tot cas, la regressió era manifesta, i el Sóller, anotant dos atacs seguits en el darrer segons de possessió (56-59) s'apoderava de la situació i, a cada atac encertat de l'Argon, tenia una resposta –amb Murphy al capdavant–, fins al 60-63 i la incomprensible defensa final. Després, en la pròrroga, Traoré, com si el partit no hagués existit, va continuar el que havia deixat pendent al primer quart i amb vuit punts consecutius –de l'empat a un 73-65 després d'un 2+1– va rematar.

Uni Girona - Jov. Mariana
74 - 72
Rivas - Hondarribia
54 - 51
Celta - Ros Casares
70 - 80
Cadí la Seu - Canoe
93 - 59
Saragossa - Perfumerías
55 - 60
Olesa Espanyol - G. Canària
96 - 74
Eivissa - Estudiantes
67 - 54
Equip Pts PJ PG PP PF PC
Ros Casares 35 18 17 1 1545 1155
Rivas 34 18 16 2 1299 1059
Perfumerías 34 18 16 2 1310 1148
Saragossa 29 18 11 7 1163 1151
Celta 28 18 10 8 1231 1226
Olesa Espanyol 28 18 10 8 1315 1334
Uni Girona 26 18 8 10 1182 1275
Jov. Mariana 26 18 8 10 1261 1283
Gran Canària 25 18 7 11 1212 1287
Cadí la Seu 25 18 7 11 1294 1309
Hondarribia 23 18 5 13 1134 1242
Canoe 22 18 4 14 1180 1333
Estudiantes 22 18 4 14 1108 1275
Eivissa PDV 21 18 3 15 1162 1319
La propera (13-02-10)
Estudiantes-Uni Girona; Jov. Mariana-Rivas; Hondarribia-Celta; Ros Casares-Cadí la Seu; Canoe-Saragossa; Perfumerías Avenida-Olesa Espanyol; Gran Canària-Eivissa PDV

Tres de tres en pròrrogues

La d'ahir va ser la tercera pròrroga que juga l'Argon i, com les dues anteriors, les gironines la van resoldre favorablement. Abans, 77-79 a Sóller en la primera volta i 74-83 a Eivissa. El Sóller, en canvi, va perdre ahir la tercera pròrroga que ha jugat enguany: les dues contra l'Argon i la de la primera jornada a la pista del Canoe (67-63).

Darrera actualització ( Dilluns, 8 de febrer del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Tarragona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
 

Tradueix-nos - Translate