Dilluns, 28 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Esports
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Simoncelli traspassa

El pilot italià mor a Sepang després de caure i ser atropellat per Collin Edwards i Valentino Rossi

A Malàisia es on va assolir, el 2008, el títol de campió del món dels 250 cc

Maverick Viñales guanya en els 125cc

Marco Simoncelli, en una imatge recent d'arxiu. Foto: EFE.

Marco Simoncelli va morir al circuit, agafat a la moto, aferrant-se a la vida.

Va ser al quart revolt del traçat de Sepang, tot just a l'inici de la segona volta. La seva Honda se li va esmunyir del davant, ell no la va deixar i la inèrcia el va tornar a la traçada. Pel darrere, Collin Edwards i Valentino Rossi van impactar amb ell. Va perdre el casc en el xoc i va restar estès a l'asfalt amb forts traumatismes al cap, el coll i el pit. Passaven pocs minuts de les deu del matí, hora catalana. A les 10.56, i després d'intentar reanimar-lo sense èxit, era declarat oficialment mort. Havia arribat a la clínica mòbil amb aturada cardiorespiratòria, i feia més de vint minuts que la cursa s'havia suspès oficialment. Carmelo Ezpeleta, conseller delegat de Dorna, així ho havia determinat, coneixedor de la gravetat del pilot italià.

Veloç, veraç

Era en el mundial des del 2002 i el 2008 va ser campió del món de 250 cc, títol assolit matemàticament justament a Malàisia. Catorze victòries, trenta-un podis i 148 curses disputades. Ràpid, valent i en ocasions inconscient, al pàdoc se'l tenia per un noi obert, diàfan, de tracte amable i sempre amb un somriure dibuixat a la cara. Nascut a Cattolica fa 24 anys, al seu compte oficial de Twitter –@marcosimoncelli– s'hi llegia my life, my race.

La seva mort és la segona en poc més d'un any de diferència. Al circuit de Misano, el setembre de l'any passat, va morir Shoya Tomizawa en la cursa de Moto 2. El també japonès Daijiro Kato, a Suzuka el 2003, era fins ahir l'últim pilot de la categoria gran mort en un circuit.

De més a menys

El pilot de l'equip de Fausto Gresini complia la seva segona temporada a Moto GP. La primera amb una Honda de fàbrica. En un segon pla en la segona meitat del campionat, Super Sic va ser protagonista en les primeres curses pel seu pilotatge agressiu, la mateixa conducció salvatge que sempre havia mostrat i que a Moto GP era qualificada de molt perillosa per no pocs pilots de la graella. Jorge Lorenzo va aixecar el dit per denunciar-ho a Estoril, notificació que va rebre l'aprovació de Stoner i Dovizioso, entre d'altres. No va dir res Dani Pedrosa, que dies més tard, a Le Mans, anava a terra després de xocar amb l'italià, en una acció temerària que va arruïnar la temporada del pilot de Castellar. Més tard, a Assen, qui va caure després d'un xoc amb ell va ser el propi Lorenzo. Des d'aleshores, el rendiment del pilot italià, que en l'obertura del mundial era sempre en les primeres posicions, especialment en la qualificacions oficials, va caure en picat fins a entrar en un anonimat del que ahir fatalment va sortir.

Moto 2
1r Thomas Luthi (Suter)
36:35.114
2n Stefan Bradl (Kalex)
a 0.187
3r Pol Espargaró (FTR)
a 7.465
4t Alex de Angelis (Motobi)
a 9.127
5è D. Aegerter (Suter)
a 11.494
Aleix Espargaró (Kalex)
a 12.963
11è Tito Rabat (FTR)
a 19.568
16è Joan Olivé (FTR)
a 36.497
17è Jordi Torres (Suter)
a 40.569
Mundial
1r Stefan Bradl (Kalex)
274
2n Marc Márquez (Suter)
251
3r Andrea Iannone (Motobi)
172
4t Alex de Angelis (Motobi)
170
Tito Rabat (FTR)
79
11è Aleix Espargaró (Kalex)
76
12è Pol Espargaró (FTR)
73
30è Ricky Cardús (Moriwaki)
2
31è Àxel Pons (Kalex)
1
125cc
1r Mack Viñales (Aprilia)
40:34.280
2n Sandro Cortese (Aprilia)
a 0.354
3r Johan Zarco (Derbi)
a 2.455
4t Hèctor Faubel (Aprilia)
a 2.921
5è Nico Terol (Aprilia)
a 10.049
6è Jonas Folger (Aprilia)
a 17.964
14è J. Rodríguez (Apr.)
a 1:08.099
El mundial
1r Nico Terol (Aprilia)
282
2n Johan Zarco (Derbi)
262
3r Sandro Cortese (Aprilia)
225
4t Maverick Viñales (Aprilia)
223
5è Hèctor Faubel (Aprilia)
161
6è Jonas Folger (Aprilia)
150
7è Efrén Vázquez (Derbi)
147
8è Luis Salom (Aprilia)
107
9è Sergio Gadea (Aprilia)
103
10è Alberto Moncayo (Aprilia)
84
30è Josep Rodríguez (Aprilia)
3

Tercera victòria de l'any per a Maverick Viñales

“Segur que farem una bona carrera.” Ho tenia clar Maverick Viñales després dels entrenaments oficials tot i acabar fent setè. El pilot de Roses, que ja és el debutant amb més punts de la història –ha superat Marco Melandri–, va sumar el seu tercer triomf de l'any després dels de Le Mans i Assen en una cursa tremendament exigent des del punt de vista físic. I lluitant a cara descoberta contra Terol, Zarco i Cortese, contra els millors del campionat. Qui no s'arrisca no pisca, i la decisió d'ahir de l'equip de Ricard Jové va ser sortir a pista amb un pneumàtic més dur i uns mil·límetres més ample que la resta. La pràctica aquest cop no va desmentir els postulats previs de l'equip Blusens i Maverick, després de no perdre el tren capdavanter en la primera meitat de cursa, va arribar al final confiat en veure la resposta del seu pneumàtic. I, tot i començar la darrera volta segon, va vèncer amb autoritat per davant de Cortese, a qui haurà de recuperar dos punts a Xest per acabar tercer del mundial. Terol, que va ser cinquè, no va poder rematar el títol, tot i que encara domina Zarco per vint punts.

En Moto 2, Marc Márquez no va poder córrer perquè no es trobava recuperat de les molèsties a les cervicals i, si bé això va servir mastegat el títol a Stefan Bradl, l'alemany no va sentenciar en acabar segon, rere del suís Thomas Luthi. Així, a la darrera cursa (6 de novembre), el de Cervera necessitaria vèncer i que Bradl acabés més enllà del tretze lloc per prendre-li el títol.

Darrera actualització ( Dilluns, 24 d'octubre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
L'Esglésis ha de pagar l'Impost de Béns Immobles com la resta de ciutadans?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter