La jornada inaugural del campionat estatal no va proporcionar ni un sol títol a la delegació catalana, i caldrà esperar a la sessió de cloenda d'avui per cantar victòria amb l'esperada exhibició de la tarragonina Natàlia Rodríguez. Ahir va segellar l'accés a la final amb un autèntic passeig en la segona sèrie de 1.500 m. La subcampiona europea va prendre el comandament des de l'inici, sense esforç aparent. Va deixar enrere totes les rivals sense proposar-s'ho, i va enfilar la línia de meta amb 12 segons d'avantatge respecte a la blaugrana Núria Puig, que també va segellar el passi a la final. Avui –a les 13.40 h– s'espera una mica més de competència per part de l'aragonesa Isabel Macías, segona en la primera semifinal rere la irlandesa Galligan, que corria fora de concurs i que ahir va quedar a menys d'un segon d'aconseguir la mínima per al mundial de Doha.
Si en els 1.500 m femenins la superioritat de Natàlia no admet cap tipus de discussió, la prova masculina es presenta molt més oberta. La jerarquia, per mèrits propis, correspon a Juan Carlos Higuero. Hi ha, però, fins a mitja dotzena de corredors amb mínima mundialista i amb possibilitats de pujar al podi. En aquest selecte grup no hi faltarà el revalorat migfondista pierenc Víctor Montaner (FC Barcelona). El corredor blaugrana es va permetre el luxe de guanyar-se el passi a la final amb la victòria en la primera sèrie, al davant del subcampió europeu Diego Ruiz. Álvaro Rodríguez, Manuel Olmedo i Álvaro Fernández, que van precedir Higuero en la segona sèrie, completen la nòmina de candidats.
Ahir també es va coronar el rei de l'esprint, que per quarta temporada consecutiva va ser el madrileny del Barça Ángel David Rodríguez, el qual es va refer d'una mala sortida per superar en els metres finals el valencià Ivan Mocholi, amb mínima mundialista (6.69). El velocista igualadí Eduard Viles, encara en categoria júnior, va certificar els seus progressos amb la tercera plaça (6.78), no gaire lluny del seu rècord personal (6.75). La perxa masculina continua sense un referent clar, i per sisena edició seguida va tenir un campió diferent. Ahir el tron va ser per al gallec Luis Moro (5,40), que va precedir els catalans Albert Vélez –el defensor del títol– i Manel Concepción. En la prova femenina, en canvi, Naroa Agirre, tot i no estar en el seu millor moment, va assolir la vuitena corona i va relegar la plusmarquista catalana Anna Pinero (AAC) al segon lloc. També es va haver de conformar amb el subcampionat de 60 m tanques Marta Miró (FCB), molt lluny de la valenciana Ana Torrijos, que no va poder reprimir les llàgrimes quan va comprovar que havia quedat a dues centèsimes de la mínima mundialista.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.