Editorial

El conflicte al sector del taxi

El sector del taxi fa temps que està en peu de guerra per la irrupció de les empreses de cotxes de lloguer amb conductor (VTC), que ofereixen un servei similar però amb l’agilitat i comoditat d’una aplicació mòbil i uns preus molt inferiors als del taxi tradicional. Més enllà dels beneficis objectius per a l’usuari, es pot entendre que els taxistes se sentin amenaçats pel que consideren una competència deslleial per la falta de regulació d’aquestes empreses. En aquest sentit, és lògica la protesta i legítim el dret a la vaga en defensa dels seus interessos laborals. El que no és acceptable des de cap punt de vista són les agressions als empleats i vehicles d’aquestes companyies que alguns grups de taxistes en vaga van perpetrar dimecres a Barcelona. Cal condemnar amb rotunditat aquestes accions, que a més agreugen el problema, i denunciar els seus autors.

La solució només es trobarà a mig camí entre els dos bàndols i amb l’ajut d’una nova regulació del sector que inclogui el taxi i les empreses de VTC, que protegeixi la lliure competència i l’interès dels consumidors, però també el dels treballadors que porten anys o dècades prestant aquest servei. La normativa metropolitana, reactivada ahir per la retirada del recurs del ministeri de Fomento al TSJC, va en aquesta direcció, però caldrà anar més enllà. El taxi haurà d’acceptar que la globalització, les noves tecnologies i l’aparició de l’anomenada economia col·laborativa han modificat el seu món com ho han fet en altres sectors i s’hi hauran d’adaptar com més aviat millor per ser competitius, i, alhora, les empreses de VTC, com ara Uber i Cabify, també hauran d’acceptar una regulació quant a impostos i llicències que no discrimini els taxistes. I és a l’administració a qui correspon liderar aquest acord.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia