Carta d'agraïment al CEIP Domeny
És evident que totes les escoles tenen marcats uns criteris comuns i un primer nivell de concreció en el currículum, tal com estableixen la Constitució, la LOE i l'Estatut; però el projecte educatiu és propi de cada centre.
Sempre recordaré el dia que vaig anar a la jornada de portes obertes del CEIP Domeny, i em vaig atrevir a posar en dubte el fet que no haguéssim de comprar llibres. La resposta va ser aquesta: «Els infants no necessiten que els donem informació, perquè la tenen al seu abast i en tots els formats; el que realment necessiten és aprendre a seleccionar el que els arriba de tot arreu i saber discriminar la informació correcta de la incorrecta.»
En altres paraules, aprendre a aprendre. Els infants són subjectes actius, protagonistes del seu propi aprenentatge; treballen en projectes, tallers, agrupacions horitzontals i verticals; treballen en racons durant tota la primària com a fet innovador. Em va agradar el projecte, i vàrem tenir la sort de ser-hi admesos; val a dir, però, que durant l'època que hem estat en barracons era fàcil, i fins i tot quedava alguna vacant lliure. Tot aquest sistema i projecte educatiu es veia en perill amb el nyap que l'Ajuntament ens imposava.
Amb aquesta carta vull expressar el meu agraïment al treball de l'equip docent, però també a l'AMPA, que ha evitat un nyap il·legal.
Perquè aquesta escola creixerà, però és necessari que es faci de manera sostenible; ha de créixer amb els mitjans necessaris per mantenir el seu projecte educatiu, el qual esperem que no es vegi mai canviat per raons forçades i poc transparents.
M'agradaria compartir un text que vaig llegir fa temps en què Unicef proclamava això següent: «Les decisions que es prenen i les activitats que es realitzen en nom dels infants influeixen no solament en la manera com els infants es desenvolupen, sinó en la manera com els països progressen.»