Opinió

Ampliació ferroviària

Tot i que la línia dels FGC de Barcelona a Terrassa i Sabadell és un model d’eficiència, està arribant al punt de saturació i sense solució perquè l’estructura i la capacitat de les estacions no donen per a més, cosa que fa difícil pensar en una ampliació, tant de les terminals com dels trens.

Llavors, per descongestionar, es podria pensar en una prolongació de la línia de Renfe, la que sortint de Barcelona pel costat nord passa per Sabadell i Terrassa. Des d’aquesta estació es podria fer un nou ramal fins a Martorell i enllaçar amb la que ve de Vilafranca i Sant Vicenç de Calders.

Es tractaria d’un tram de potser uns deu quilòmetres. Això facilitaria un servei de circumval·lació que abraçaria una bona part de l’àrea metropolitana de Barcelona, no l’oficial sinó la real. Així, junt amb els FGC, permetria completar una infraestructura de metro suburbà que, a banda d’una comunicació ferroviària entre dues comarques de gran potencial demogràfic i econòmic, com són el Vallès i el Baix Llobregat, descongestionaria, tal com dic en un principi, els FGC i donaria més opcions de comunicació entre el Barcelonès i el seu rerepaís.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.